Doposud mířily obří zásobníky z děčínské strojírenské firmy Chart Ferox do přístavu v Rozbělesích, který je vzdálen jen několik stovek metrů od brány továrny. Nyní ale čeká mnohasettunové soupravy mnohem delší cesta.
„Tentokráte se bude náklad po silnici přepravovat od zadní vrátnice firmy Chart Ferox až do Ústí nad Labem, místo nakládky na loď je přístavní molo v Neštěmicích. Předpokládá se, že silniční transport bude trvat zhruba dvě hodiny od vyjetí nákladu na Ústeckou ulici u obchodního domu Lidl," říká mluvčí Chart Ferox Monika Votápková.
První transport vyrazí z továrny ve středu 17. února ve 13 hodin, druhý pak o den později přesně v poledne. Během cesty je potřeba počítat s tím, že přeprava může v některých místech zneprůjezdnit silnici v obou směrech. To se týká především v úseku od Lidlu až na hranice Děčína. Podle informací dopravního inspektorátu by ale frekventovaná silnice na Ústí nad Labem neměla být uzavřená po celou dobu přepravy.
Z Ústí se oba zásobníky vydají po Labi do Hamburku a následné překládce po moři do Kokkoly ve Finsku. Zde se stanou součástí zařízení na dělení vzduchu a bude se v nich skladovat zkapalněný kyslík a dusík.
Pro děčínský Chart Ferox je je to jedna z nejvýznamnějších zakázek. Podobných zásobníků vyrobil již několik, všechny zamířily k zákazníkům do zahraničí. Ty, které vezl Ferox na začátku února, mířily například na Jamajku.
„Více než 98 procent celkové roční produkce závodu se vyváží do zahraničí," dodává Monika Votápková.