Objednat se na úřad, zaplatit parkovné, poslat dotaz a mnoho dalších zajímavých informací o Děčíně mohou lidé získat díky nové mobilní aplikaci přímo ze svého telefonu. Umožní jim to mobilní aplikace děčínského magistrátu.

V krátké době je to druhá mobilní aplikace, kterou Děčín vypustil do světa. Před několika týdny spustil aplikaci umožňující hlášení problémů, jako jsou třeba poškozené chodníky.

Jedna z nejlepších
 v republice

S novou aplikací přichází děčínský magistrát po třech letech. Její první verzi nazvanou Magistrát do kapsy spustil v roce 2011. Nyní spustil Děčín její novou, výrazně uživatelsky bohatší verzi.

Nová mobilní aplikace města Děčín.Nová aplikace pro mobilní telefony a smartfony pracující se systémem Android přináší jednu z nepropracovanějších městských aplikací v České republice.

„Řada funkcí je napojena na vnitřní agendu magistrátu, tím je zaručena jednoduchá aktualizace údajů v aplikaci 
a návaznost na funkční systém úřadu," vysvětlil Tomáš Kejzlar, vedoucí oddělení informačních technologií. Aplikaci mohou využít jak občané města, tak turisté.
Obyvatelé města prostřednictvím svého telefonu jednoduše  zjistí informace, které potřebují. Aplikace nabízí přehled životních situací, úřední desku, úřední hodiny magistrátu, odběr novinek.

Ptejte se
nebo plaťte

„Možné je přímo z telefonu poslat dotaz, zaplatit parkovné a objednat se na jednotlivé agendy úřadu. Důležitým pomocníkem jsou také aktuální informace z dopravy," vysvětluje mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

Turisté zase ocení informace o parkovacích místech 
a možnost placení parkovného.  Nechybí ani přehled kulturních událostí. „Pro turisty je připraveno více jak 200 turisticky zajímavých objektů 
s popisem, fotografiemi a GPS souřadnicemi.

Návštěvníkům stačí zadat kategorii, například koupaliště nebo hrady, zámky, zříceniny, a přehledně si nechat na mapě zobrazit tyto body zájmu a telefon je k nim zavede," doplnil Tomáš Kejzlar.

V nové aplikaci města Děčín najdou lidé mnohem více 
a rozšíření funkcí se připravuje s další aktualizací. V budoucnu bude možné rezervovat vstupenky na kulturní akce, dostupné budou jazykové verze a další propojení na agendy úřadu.

Rozbitá lavička? Vyfotit a poslat

Druhou aplikací je hlásič problémů a závad ve městě. Její pomocí je možné nahlásit například nesvítící lampu veřejného osvětlení nebo poškozené ulice či chodníky. Nahlásit je možné i poškozené lavičky nebo odpadkové koše. Pro rychlejší řešení aplikace nabízí několik kategorií možných problémů.

„Polohu problému upřesníte na mapě a hlášení doplníte fotografií. Služba se postará o odeslání vašeho hlášení na příslušný odbor místní samosprávy," vysvětluje Lakomá. Pokud lidé zadají svůj e-mail, tak by měli být informováni i o řešení nahlášeného problému.