Až o několik stovek pracovních míst by mohl přijít Děčín, pokud by děčínský magistrát nezajistil přístupovou cestu do průmyslové zóny v Krokově ulici. Do té v současné době jezdí těžké kamiony po mostě přes Ploučnici. Ten je ale ve velmi špatném stavu, město proto plánuje stavbu nového mostu.

Do průmyslové zóny míří především kamiony s velkými konstrukcemi do žárové zinkovny nebo do sousední firmy vyrábějící zinkové odlitky. Pro obě je tak most přes Ploučnici životně důležitý.

Kamiony? Ne!

„Pokud by most nebyl, nemohly by k nám najíždět kamiony. Museli bychom pak zřejmě továrnu přestěhovat 
z Děčína," říká jednatel společnosti Power – Cast Ortmann Zdeněk Dudek.

Stěhování pryč z města připouští i vedení druhé velké firmy, pro kterou je most životně důležitý.

„Já si myslím, že je s mostem nutné něco udělat v co nejbližší době. Podle mne by bylo dobré jej i rozšířit," říká ředitel žárové zinkovny Promptus Radek Šťastný.

Promptus má k dispozici největší vanu pro žárové zinkování v regionu, je v ní možné zinkovat konstrukce až 
o délce 13,5 metru, šířce dva a půl a výšce 1,7 metru. Zakázky přitom nedostává, stejně jako Ortmann, jen z České republiky. Podle Šťastného je srovnatelně velká zinkovací vana na německé straně až 
u Berlína.

Děčín, který trápí vysoká nezaměstnanost, by tak mohl poměrně rychle přijít i o několik stovek míst.

„Nebylo by žádoucí, aby se firmy odstěhovaly z Děčína jen proto, že nemají vytvořené podmínky pro dopravu. Přemýšleli jsme nad různými variantami. Nakonec jsme vybrali variantu stavby nového mostu," popisuje řešení problémové situace děčínská primátorka Marie Blažková.

Před časem se uvažovalo
o prohloubení viaduktů přímo v Krokově ulici. To ale nyní padlo. Stejně tak jako rekonstrukce toho stávajícího. Firmy sídlící v průmyslové zóně si ale nemohou dovolit delší odstávku. Ta by pro ně znamenala ztrátu zákazníků 
i peněz. Město proto nechá vedle stávajícího mostu přes Ploučnici postavit nový most, ten starý by pak dokončení stavby mohl sloužit například pro pěší nebo cyklisty.

Stavba? Za rok

Letos by měla vzniknout projektová dokumentace a se samotnou stavbou by se pak mělo začít během příštího roku. Stavbu nového mostu pravděpodobně zaplatí město ze svého rozpočtu, ten letošní s ní ale nepočítá. Předpokládané náklady na stavbu mostu, po kterém by denně mělo projet nanejvýš deset velkých kamionů, jsou podle náměstka primátorky Valdemara Grešíka čtrnáct milionů korun.

Dalším důvodem, proč se město nerozhodlo pro demolici toho stávajícího, jsou vysoké náklady na jeho zbourání. Ty by dosáhly přibližně dvou milionů korun. Původní dopravní dostupnost průmyslové zóny v Krokově ulici byla podle Dudka částečně financována ze státní dotace a částečně z prostředků firem působících v průmyslové zóně.

„Mohlo by se tak stát, že by celá věc skončila u soudu, protože bychom po městě chtěli zpět peníze, které jsme do toho investovali. Vybudování přístupové cesty bylo jednou z podmínek našeho příchodu do Děčína," dodává jednatel společnosti Power – Cast Ortmann.