Nechceme, aby nám 
v Děčíně zastavovaly linkové autobusy, braly by cestující dopravnímu podniku. Tak zní vzkaz děčínských radních ústeckému krajskému úřadu
a novému dopravci BusLine. Ten nahradí na linkách v okolí Děčína právě děčínský dopravní podnik.

Krajský úřad už požádal Děčín o vydání stanoviska k udělení licencí na sedm linek pro BusLine. Radní ale s udělením licencí nesouhlasí.

„Město nesouhlasí s vydáním licence v předloženém rozsahu trasy. Území města je dostatečně obsluhováno městskou autobusovou dopravou," říká Romana Silvarová z kanceláře děčínského primátora.

Jen první zastávky ve městě

Podle kraje by měly jezdit autobusy stejně jako dnes, tedy vyjíždět z autobusového nádraží a mít po městě několik zastávek. To se týká linek například na Sněžník, přes Hřensko na Meznou a dále do národního parku nebo na Janov. Nového spojení by se měly dočkat Těchlovice, kam by od nového roku měly jezdit autobusy na lince z Chlumce přes Ústí a dále do Děčína.

„Bude doporučeno obsluhovat pouze zastávku Kamenická, Poliklinika, Děčín – autobusové nádraží, Nebočady, Březiny – škola, Horní Březiny, Bynov – konečná,  Vilsnice – zastávka, Maxičky. Jde 
o první zastávky ve směru do Děčína a jednu zastávku ve středu města na pravém a levém břehu," říká Romana Silvarová.

Radnice možná svůj postoj přehodnotí

Přesto by v budoucnu radnice svůj návrh mohla změnit. Závisí to na tom, kdy bude zaveden integrovaný dopravní systém.

„S navrženou trasou nelze souhlasit do doby zavedení integrovaného dopravního systému.  Zavedením těchto linek dojde k poklesu tržeb MAD a tím k navýšení prokazatelné ztráty hrazené městem dopravci MAD. Při vypočítávání kompenzace v integrovaném dopravním systému tyto tržby nebudou prokazatelné a nebudou započítány," dodává Silvarová.

Zatím není jasné, odkud budou jezdit

Doposud také není jasné, odkud bude nový dopravce jezdit.

„Nový dopravce BusLine zatím s městem Děčín osobně nejednal. Na konec září je však domluveno jednání mezi městem a krajem na téma zavedení integrovaného dopravního systému," vysvětluje Silvarová.

Autobusové nádraží i jednotlivé zastávky totiž patří Dopravnímu podniku města Děčín, respektive Děčínu. Město je totiž stoprocentním vlastníkem této akciovky.

O provozování linek přitom soutěžil i děčínský dopravní podnik. Jenže v soutěži neuspěl.

„Rozptyl cen byl od nějakých 23 do 28 korun za kilometr a my v současné době jezdíme za nějakých 39 korun. Takže si sami můžete spočítat, zda je možné za tyto ceny 
s dopravou dlouhodobě fungovat," řekl před časem na jednání zastupitelstva  ředitel děčínského dopravního podniku Bohumil Bárta s tím, že se odchod z linek dotkne především počtu zaměstnanců.

Člen představenstva dopravního podniku a sociálně demokratický městský zastupitel Ivan Stríbrský tehdy dokonce mluvil o dumpingových cenách.