S veškerou dopravou si tak bude muset poradit jediný kruhový objezd, který bývá už dnes ucpaný. Práce vodařů potrvají až do prosince.

Poprvé by řidiči měli vyjet na objízdnou trasu v pondělí 15. července. Aby se dostali do Podmokel, musí jet místo pod viadukt u mototechny podél Labe a najet na další kruháč u Lidlu.

„Na kruhovém objezdu bude kvůli plynulosti dopravy umístěna bariéra, která zamezí na úrovni Podmokelské ulice průjezdu po okruhu,“ uvedla vedoucí tiskového oddělení děčínského magistrátu Romana Silvarová.

Kruhový objezd u Lidlu si totiž bude muset poradit s opravdu velkou porcí aut navíc. Podle sčítání dopravy, které si nechalo v roce 2016 zpracovat ministerstvo dopravy, projede uzavřeným úsekem za 24 hodin v obou směrech téměř sedm tisíc vozidel. Přidají se tak k dalším dvaceti tisícům aut, která z Nového mostu podle sčítání sjíždějí přes kruhový objezd do viaduktu.

Pokud řidiči pojedou od supermarketu Lidl a budou chtít přejet na druhý břeh Labe, budou muset odbočit doprava na Podmokelskou a okolo Albertu zamířit na Nový most. Druhá možnost bude projet ulicí Práce na kruhový objezd u mototechny a odtud pokračovat na Tyršův most.

Dopravní omezení se ale nebudou týkat autobusů veřejné dopravy. Ty budou nadále jezdit po ulici Čsl. mládeže. Pokud by došlo k nečekaným technickým problémům, jako je třeba objevení velké kaverny, jezdily by autobusy městské i linkové dopravy ulicí Práce.

„Další dopravní komplikace ve městě mě určitě netěší, ale vím, že práce na rekonstrukci staré kanalizace a vodovodu, která není v dobrém stavu, jsou nutné, a to i v souvislosti s připravovanými investičními záměry města v této lokalitě,“ řekl ke stavbě náměstek děčínského primátora Jiří Anděl. „Přestože byly objízdné trasy pečlivě zvažovány, řidiči se v Děčíně hlavně v ranní a odpolední špičce bohužel nevyhnou kolonám, proto prosíme občany o trpělivost a pochopení,“ dodal.

Špatný stav

Kanalizace i vodovod uložené pod ulicí Čsl. mládeže jsou staré 110 let, věk se tak projevil na technickém stavu. „Vzhledem ke svému stáří je už silně inkrustovaný a jsou na něm nefunkční armatury,“ popsal stav vodovodu mluvčí Severočeské vodárenské společnosti Jiří Hladík. O moc lépe na tom není kanalizace, jejíž stoka je také ve špatném stavu. Koroze přesáhla padesát procent, tvoří pod silnicí kaverny, natéká sem balastní voda. Špatné jsou také přípojky k jednotlivým domům.

„Kanalizace vykazuje nedostatečný profil šachet a projevuje se velká koroze stupadel,“ doplnil Hladík s tím, že podle smlouvy by mělo být hotovo nejpozději do 17. prosince.

Zahájení rekonstrukce další části kanalizace doplňuje mozaiku Podmokel jako jednoho obrovského staveniště. Loni začalo město s první etapou revitalizace historického centra Podmokel. Ta ale byla letos na jaře kvůli řadě problémů zastavena. Ze strany magistrátu dokonce padlo trestní oznámení kvůli podezření ze spáchání podvodu. Podle některých kritiků se totiž nestaví podle projektové dokumentace. Bude se muset také překládat kvůli výsadbě pěti stromů několik desítek metrů plynovodu, který leží jinde, než kde podle podkladů od plynařů měl. Předělat další část projektu je potřeba i kvůli sporům s podmokelskou farností, které patří pozemky v okolí kostela na Husově náměstí.

Rozkopaná je také Teplická ulice, kde od křižovatky s Čsl. mládeže vyměňují vodaři zastaralou kanalizaci a vodovod. Tato rekonstrukce by měla být hotova do konce letošního roku. Prach ze zasypaných výkopů se vznáší dlouhé měsíce také v sousední Bezručově ulici.