Dlouhé týdny si lidé žijící podél silnice fungující jako dálniční přivaděč k dálnici D8 užívali relativního klidu. Kvůli stavebním pracím nesměli na silnici spojující Děčín s dálnicí kamiony. Jenže po jejich skončení se na silnici velmi rychle vrátily. A lidé si začali opět stěžovat.

Nyní by měl být jejich stížnostem nejméně na jeden rok konec, pravděpodobně ale na mnohem delší dobu. V úterý dopoledne totiž nechalo Ředitelství silnic a dálnic, které je správcem silnic první třídy, umístit v Děčíně dopravní značky upozorňující na zákaz vjezdu těžkých vozidel. Dříve se totiž mohli řidiči vymlouvat na to, že o zákazu nevěděli. A těsně před mostky se již nebylo možné otočit.

Umístění nových dopravních značek, které posílají kamiony k dálnici přes Ústí nad Labem po silnici I/62, předcházelo přeměření nosnosti mostků. Přitom v horším stavu je ten novější u jílovského koupaliště. Řidičům dlouhých kamionů ale dělá výrazně větší problém mostek přes Jílovský potok nedaleko papíren. Ten je totiž postaven jako velmi ostré esíčko a kamiony při jeho projíždění zaberou oba jízdní pruhy.

Oprava obou mostků by podle ŘSD měla vyjít na přibližně dvacet milionů korun.

Soutěž na dodavatele vypíše investor v první polovině příštího roku. Práce budou zahrnovat i demolici.

„Most 13-081 bude zbourán a postaven nově, most 13-082 bude buď opraven, nebo také zdemolován a postaven znovu," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Obě zakázky budou podle mluvčí stát do dvaceti milionů korun.

Zákaz vjezdu těžkých kamionů se ale nedotkne největší továrny v Jílovém, papíren DS Smith Packaging. Ty jsou totiž ve směru od Děčína ještě před problémovými mostky. Na dodržování zákazu vjezdu budou dohlížet dopravní policisté. „My vlastní váhu k dispozici nemáme. Ale díky spolupráci s našimi partnery jsme schopni takové vážení zajistit. Samozřejmě tam ale nebudeme moci stát 24 hodin denně, sedm dnů v týdnu," řekl Děčínskému deníku před časem vedoucí děčínského dopravního inspektorátu Martin Votrubec.

Jestliže by se policistům podařilo přistihnout řidiče, který nerespektuje značku 
s omezením hmotnosti jednoho automobilu, může dostat na místě blokovou pokutu do výše dvou tisíc korun.
Spory ohledně sílící dopravy směřující od a k dálnici se vlečou řadu let. To měla vyřešit stavba přivaděče k dálnici D8. Stát přišel již s několika variantami přivaděče. Vždy ale narazil na odpor ochránců přírody, případně lidí žijících v lokalitách, kterými přivaděč měl vést.

Další možností, jak ulevit lidem žijícím v postižených oblastech podél velmi frekventované silnice, je přenos části převáženého zboží na železnici nebo vodu.

Zatím posledním krokem směrem k vysněnému přivaděči bylo zadání zpracování studie, která posuzuje výhodnost tří variant dálničního přivaděče. Ta by měla být hotová v polovině července. Součástí studie je také sčítání dopravy na jednotlivých silnicích. Odborníci z dopravní fakulty ČVUT tak počítali auta na Teplické ulici v Bynově a na Ústecké ulici.

Silnice I/13, která spojuje Podkrušnohoří s Libercem, má ale problémy s mostky i v jiných částech vedoucích na Děčínsku.

„Na silnici I/13 je v České Kamenici most s omezením 21 tun, pro jediné vozidlo 26 tun. Na silnici II/262 se nachází dva mostky s omezeným zatížením 26 tun, respektive jedno vozidlo 32 tun. Zde tak pro plně naložené kamiony, které váží přibližně 40 tun, neexistuje žádná jednoduchá objízdná trasa," nastiňuje další problémy Jan Štefan z Děčínského fóra, které se dlouhodobě dopravní problematikou zabývá.

Tuto situaci by měly řešit krajské úřady, na jejichž území zasažené silnice zasahují. Nejprve je totiž nutné stanovit objízdné trasy, především pro těžká auta.