Noční autobusy do Jílového platí doposud prostřednictvím svého dopravního podniku město Děčín. Ale jen do konce letošního března. Město rozhodlo, že od dubna budou končit noční linky na konečné v Bynově.

To se ale nelíbí některým lidem žijícím v Jílovém. Noční spoj totiž využívají k cestě 
k prvnímu pražskému rychlíku, který z Děčína odjíždí krátce před půl pátou ráno.

„Noční linka je pro mnohé lidi cestou jak do práce, tak také v ojedinělých případech 
z práce. Samozřejmě se to týká i lidí, kteří chtějí jet za zábavou a nechtějí utrácet peníze za taxi. Budete-li třeba chtít jít v sobotu či pátek do kina od 22.00 hodin, to nelze, protože byste museli jít zpátky pěšky anebo čekat na první autobus. To si počkáte ale až do rána do 4.20 hodin," píše v petici její autor Martin Župa.

O petici ale prozatím není příliš velký zájem, do středečního poledne ji podepsalo pouhých devět lidí.

S podobnou peticí mají zkušenosti také v Děčíně, kde původně měly být zrušené víkendové noční spoje. Tu děčínskou ale ve velmi krátké době podepsaly stovky lidí. A i díky tlaku veřejnosti se podařilo děčínskou radnici přesvědčit, aby nakonec noční spoje nerušila, ale pouze částečně omezila.

O RUŠENÍ SPOJŮ JSME PSALI ZDE…

Možnost, že by noční linka dále zajížděla i do Jílového, existuje. Dopravní podnik si ale chce nechat za noční spoje zaplatit. A to poměrně velkou částku.

„Ano, vím o tom. Byla tu možnost, že by i nadále jezdily až do Jílového, ale dopravní podnik za to od nás chce do konce letošního roku 200 tisíc korun," řekl Děčínskému deníku minulý týden jílovský starosta Miroslav Kalvas 
s tím, že tuto záležitost ještě bude projednávat rada. Ale 
s největší pravděpodobností na takovou částku nepřistoupí.

Podobnou částku platí Jílové například za svoz nebezpečného odpadu. Na dopravní obslužnost pak má město ve svém rozpočtu určených více než půl milionu korun. Většinu této částky přitom spolkne linka na Sněžník. Na ten totiž byly autobusy hrazené krajským úřadem v pracovní dny zcela zrušené, a tak je musí jílovská radnice platit ze svého. Kromě 200 tisíc za noční linky dostalo Jílové nabídku i na zachování linky číslo 5 – za 1,2 milionu za půl roku.