„Stavební práce mají začít 2. května přeložkou inženýrských sítí," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Teprve poté bude moci začít kompletní přestavba vysloužilého mostku přes Jílovský potok.

Během půlroční stavby bude mostek zcela uzavřený, slepá bude i sousední Poděbradská ulice, ze které nebude možné vyjet na Pivovarskou ulici.

Tento most v Děčíně bude zavřený. Zdroj: Vítek Svoboda „Doprava bude vedena po Teplické ulici a dále po objízdných trasách Vilsnické spojky. Pivovarská ulice bude přístupná z Revolučního náměstí. Při plánování objízdných tras Vilsnické spojky odborníci pracovali i s touto dlouhodobě plánovanou akcí," popisuje objízdné trasy mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Doprava v samotném centru Podmokel, kterým objízdné trasy vedou, tak ještě více zhoustne. Při sčítání, které provedl Deník po otevření objízdných tras, zde projelo ve špičce 600 až 700 aut za hodinu. Nyní jich tak projede ještě výrazně více. Řidiči jedoucí od Jílového nebo Bynova na Ústí nad Labem nebo k továrnám totiž doposud mohli jezdit po Pivovarské ulici. Na tu se v tomto směru od úterý již nedostanou.

Pro děčínský magistrát bylo uzavření mostku překvapením. Přestože se o jarním termínu zahájení opravy mluvilo již delší dobu, přesné datum uzavření mostku se radnice dozvěděla od ŘSD až tento týden. Jen několik dnů před uzavřením mostku.

Tento most v Děčíně bude zavřený. Zdroj: Vítek Svoboda O rekonstrukci mostku přes Jílovský potok se mluví již řadu let. Je ve velmi špatném stavu, zatékající voda poškodila i jeho konstrukci. ŘSD navíc počítá s úplnou proměnou nedaleké křižovatky s Teplickou ulicí. Samotná oprava mostku vyjde ŘSD podle Ledvinové na necelých jedenáct milionů korun bez daně.

Rekonstrukce mostku je další velkou silniční stavbou, která zasáhne do života v Děčíně. Na začátku tohoto roku začalo ŘSD s výstavbou více než třicet let slibované Vilsnické spojky.

Její výstavba uzavřela podjezd Pětimostí, kterým míří auta z Nového mostu na Teplice a k dálnici D8. Děčínský magistrát dal dohromady spolu s odborníky z ČVUT objízdné trasy, na které nesmí velká nákladní auta projíždějící Děčínem. Část ulic v centru Podmokel je nyní jednosměrná a vede po nich velký objízdný okruh. Zároveň také bylo nutné částečně omezit průjezd kruhovým objezdem u bývalé mototechny, kterým se podle výpočtů odborníků z ČVUT má protlačit během špičky každou hodinu i několik tisíc aut.