Teď to v organizaci žije přípravou workshopu kvůli soutěži pro labskoústecký magistrát. „Se zástupci města i vybraných příspěvkových organizací a akciových společností definujeme potřeby a očekávání od nové vizuální identity,“ popisuje Kateřina Matějková Žáková z Czechdesignu. Nový brand pro krajské město vytvoří vítěz otevřené designérské soutěže. Podobné té, ve kterých bodovalo studio Svéráz v případě Humpolce.

Pomáháte komunikaci grafických designérů s městy, inspirovala vás nějaká organizace v zahraničí?
Britský Design Council. Stejně jako my se zaměřuje na propojování designu se širokou veřejností, zejména s institucemi a firmami. Mají také výjimečnou pozici vládního poradce pro design.

Proč to děláte?
Kvalitní design má kouzelnou moc zlepšovat každodenní život. A nejen hrstce vyvolených, ale každému z nás. Snažíme se otevírat českým designérům cestu do veřejného prostoru a podporovat blahodárný koloběh kultivující společnost.

Kolik grafiků se tak hlásí do podobných soutěží řízených Czechdesignem?
Desítky, záleží na konkrétním projektu. Například do otevřené soutěže na vizuální identitu městské části Praha 3 se přihlásilo téměř 100 uchazečů, o Humpolec se utkalo asi 30 zájemců.

Jaké soutěže byly nejpovedenější?
Máme radost z každé vizuální identity, kterou se podařilo zažít a plní svůj úkol. Mezi města, kterým se to podařilo, patří Litoměřice nebo Kadaň.

Dá se s vedením českých měst mluvit?
Máme štěstí na zadavatele s otevřenou hlavou. Důkazem je i jejich odvaha investovat do vizuálu měst. I v kovidovém období, které pohled na design jako na něco zbytného posílilo.

V jakých městech byli nejodvážnější?
Před Blatenskými smekáme za odvahu vybrat si kontroverzní růžový vizuál, který městu růží padne jako ulitý. A ačkoliv je Humpolec teprve na začátku zavádění nového vizuálního stylu, vykročil rozhodně tou pravou nohou.