Dva mladíci ve věku 16 a 17 let se vydali v sobotu na jeden ze svých pravidelných tréninků. Vybrali si, tak jako už mnohokrát, prudké cesty pod Sněžníkem. Svou cestu začali na značené turistické cestě, ze které sjeli na neznačenou lesní pěšinu. A tam na ně čekala záludná překážka v podobě drátu nataženého ve výši řidítek. V rychlosti a navíc na lesním pozadí neměli nejmenší šanci jej včas vidět a zabrzdit.

„Kluci jeli za sebou, takže spadli na sebe. Naštěstí měli helmy a chrániče. I tak jsou domlácení,“ napsal na sociálních sítích známý obou mladíků Jaroslav Kloud. Stačilo přitom, aby po cestě jeli menší jezdci, a drát jim mohl ošklivě poranit ruce, nebo dokonce krk.

Podle mluvčího zdravotnické záchranné služby Prokopa Voleníka převezla oba zraněné mladíky sanitka se středně závažnými zraněními do děčínské nemocnice.

Případem se už zabývají děčínští policisté, kteří vše prověřovali přímo v lesích nad Děčínem. „V současné době událost prověřujeme. V tomto stádiu zatím nebudeme sdělovat podrobnější informace,“ uvedla policejní mluvčí Pavla Kofrová.

Podle reakcí na sociálních sítích se něco podobného nestalo v okolí Děčína poprvé. Natažení drátu do cesty rychle jedoucím cyklistům je přitom velmi nebezpečné. A to přesto, že jezdci používají helmy nebo chrániče páteře. „Nekoordinované pády mohou končit tragicky, případně velmi vážným zraněním s trvalými následky. Obzvlášť v tak vysoké rychlosti,“ vysvětlil záchranář Prokop Voleník.

Stezky v okolí Sněžníku jsou mezi jezdci velmi oblíbené. Svou roli hraje velké převýšení mezi Sněžníkem a Děčínem, které na přibližně deseti kilometrech dosahuje zhruba 600 metrů, ale i snadná dostupnost. Na Sněžník totiž jezdí z Děčína cyklobusy. Při cestě z prudkého kopce se cyklisté řítí i více než třicetikilometrovou rychlostí, záleží na konkrétním úseku.

„Jezdím tudy několikrát týdně a jen zcela výjimečně se stane, že potkám pěší. Navíc kolo je docela dobře slyšet,“ řekl děčínský uvolněný radní Ondřej Smíšek, který se cyklistice jako koníčku věnuje.

A spolu s ním v Děčíně a okolí velké množství dalších lidí. Právě kvůli rostoucí popularitě město uvažuje o tom, že vybuduje trať na kopci Klobouk na jižním okraji Děčína.

Do úvahy připadají dvě varianty: jednodušší spočívající jen ve vytyčení trasy a v drobných úpravách, náročnější zahrnující i terénní úpravy umožňující rychlejší jízdu, což by vyšlo na přibližně 700 tisíc korun na kilometr cyklistické trati. Výhodou lesů na Klobouku je to, že patří městu.

Cyklisté se mohou vyžít také v národním parku, Českým Švýcarskem vede 55 kilometrů cyklotras, další desítky kilometrů pak mohou využít při cestách po méně i více frekventovaných silnicích. Vyhlášené jsou také tratě ve větší vzdálenosti od Děčína, třeba na Klínovci či v Novém Městě pod Smrkem.