Sobota 6. února – Velkým fiaskem skončila sobotní demonstrace proti údajné islamizaci v Děčíně. Kromě samotné svolavatelky na ni totiž vůbec nikdo nepřišel. Hodinu po poledni se mělo na Mírovém náměstí v Děčíně, kde sídlí magistrát, sejít přibližně dvě stě protestujících. Alespoň podle oznámení, které dostala v dostatečném předstihu děčínská radnice od oznamovatelky protestního shromáždění. Podle oznámení měli lidé protestovat proti údajné islamizaci Evropy, za vystoupení z Evropské unie a za odstoupení primátorky Marie Blažkové.

Děčín se v sobotu ale bavil. Konal se totiž velký masopust – průvod masek prošel ze zoo přes město až na zámek. Nechyběly zabíjačkové hody. Masopust se konal i ve Varnsdorfu a Krásné Lípě.

Psali jsme: FOTO, VIDEO: Masky, koblihy, zabíjačka. Děčín se bavil masopustem…ZDE…

Neděle 7. února – Chcete si užít Městské slavnosti v Děčíně opravdu se vším všudy? Pokud ano, tak neváhejte, natočte motivační video a vyhrajte účast v programu slavností. Video pošlete děčínskému magistrátu.

Pondělí 8. února – S raketovým nárůstem v počtu nezaměstnaných se museli vyrovnat pracovníci úřadů práce na Děčínsku a Šluknovsku. Během pouhého měsíce v našem okrese přibylo 352 lidí bez práce, nejvíce v celém Ústeckém kraji. V příštích měsících ale analytici očekávají mírný pokles. Na konci ledna bylo v evidenci úřadů práce v okrese Děčín 8 226, o měsíc dříve 
to bylo 7 874. Míra nezaměstnanosti tak vyšplhala na 9,2 procenta. Největší zájem mezi zaměstnavateli je tradičně
o řemeslníky, řidiče kamionů a autobusů nebo lékaře. Zájem je také o pomocné pracovní sály nebo pracovníky ostrahy. O tom svědčí také nabídka volných pracovních míst, kterou na svých webových stránkách zveřejňuje úřad práce. Děčínská nemocnice například hledá dva lékaře na oddělení ORL, neurology nebo gynekology porodníky. Problémy sehnat zaměstnance mají kromě nemocnic také strojírenské firmy, které potřebují jak lidi se středoškolským, tak ale i vysokoškolským vzděláním. Absolventů technických oborů je totiž dlouhodobě nedostatek.

Úterý 9. února – Téměř přesně pět měsíců po hrozivé nehodě mezi osobním vlakem a kamionem plným štěrku skončila sbírka na podporu těžce zraněného strojvedoucího. Výnos ze sbírky bude použit například na zdravotní pomůcky. Sbírku vyhlásili odboráři v polovině loňského září, na konci ledna byla pak sbírka uzavřena. K nehodě došlo na okraji Šluknova pozdě odpoledne v pondělí 7. září. Na přejezd na Rumburské ulici vjel kamion plně naložený štěrkem z nedalekého kamenolomu. Řidič ale nedbal červené, která před přejezdem svítila. V tu chvíli ale z poměrně prudkého oblouku vyjel motorový vlak jezdící mezi Děčínem, Dolní Poustevnou a Rumburkem. Přestože strojvůdce dokázal snížit bleskovou reakcí rychlost vlaku na asi 50 kilometrů v hodině, srážce s kamionem již zabránit nedokázal. Při nehodě se zranilo dohromady dvanáct lidí, nejvážněji právě strojvedoucí. K vážné dopravní nehodě došlo v úterý večer v Děčíně. Na přechodu pro chodce u okresního soudu srazila řidička přijíždějící z Radniční ulice na Masarykovo náměstí dva mladé lidi. Ti skončili se středně těžkými zraněními v děčínské nemocnici. Za volantem osobního auta seděla devětatřicetiletá řidička. Podle prvních informací se žena plně nevěnovala řízení.

Středa 10. února – Nepříliš velkým úspěchem skončilo krajské kolo soutěže Historické město. Mezi sedmi soutěžícími byli také dva zástupci Děčínska. Česká Kamenice, která v minulosti již uspěla v celostátním kole této soutěže 
a pyšní se titulem Historické město roku 2005, skončila 
v konkurenci ostatních přihlášených měst na čtvrtém místě. Na druhé místo scházely České Kamenici pouhé dva body, letošní pořadí bylo totiž velmi vyrovnané. Benešov nad Ploučnicí pak při své první účasti v této soutěži skončil na posledním, sedmém místě. Benešovští si ale nešli do soutěže pro postup do celostátního kola, chtěli především posbírat zkušenosti 
a inspiraci. To jim má pomoci v úspěchu v soutěži historických sídel v příštích letech. Podle starosty by rádi uspěli 
i na celostátním kole.

Čtěte: Historická města: Benešov ani Česká Kamenice v krajském klání neuspěly…ZDE…

Čtvrtek 11. února – Pěstírnu konopí objevili nečekaně hasiči při zásahu ve čtvrtek ráno v Jiřetíně pod Jedlovou. Z banálního zásahu u požáru domu se tak stala akce kriminalistů vyšetřujících drogové výrobce. Do Lesné, místní části Jiřetína pod Jedlovou, vyrazilo několik jednotek hasičů ve čtvrtek ráno. Nahlášen byl požár domu. Po příjezdu na místo hasiči viděli kouř vycházející z rozvodné skříně na elektřinu. Tu poměrně rychle uhasili speciálním hasícím přístrojem. Mnohem větší překvapení na ně ale čekalo uvnitř domu. Kouř totiž vycházel také z půdy rodinného domu. V něm hasiči objevili velkou pěstírnu konopí. Podle informací Děčínského deníku bylo v domě několik stovek rostlin, ze kterých se vyrábí nelegální droga. Rostly prakticky po celém domě. 
V patře, ve sklepě i na části půdy byly umístěné květináče s konopím. Právě pěstování konopí mohlo stát za požárem domu. K jeho pěstování je totiž potřeba stálá teplota; té pěstitelé dosahují často pomocí speciálních lamp a topení náročných na odběr elektřiny. Hasiči obratem informovali policii, která si dům s pěstírnou po uhašení ohně převzala.

Psali jsme: FOTO: Na okraji Jiřetína hořel dům, hasiči našli při zásahu pěstírnu…ZDE…

Pátek 12. února – Již na jaře by měla začít mnohokrát odložená stavba Vilsnické spojky. Ta by měla odvést dopravu z centra Děčína, s její pomocí se počítá také při velkých povodních. Její velká část totiž povede po estakádě, bude tak možné najíždět na Nový most i tehdy, kdy dojde k zatopení jeho dnešního nájezdu v oblasti Pětimostí. Podle již dříve zveřejněného harmonogramu by stavba měla začít v březnu, hotovo by pak mělo být příští rok v červenci. Zda se tak ale opravdu stane, není ani pár týdnů před avizováním zahájení stavby jasné. Ředitelství silnic a dálnic, které do stavby přibližně dva kilometry dlouhé Vilsnické spojky investuje přibližně 600 milionů včetně daně z přidané hodnoty, totiž ještě stále nepředalo stavebním firmám zajišťujícím vybudování silnic a mostů staveniště. Teprve poté bude známý přesný harmonogram průběhu celé stavby. Ulice Práce, kudy Vilsnická povede, byla postupně bourána především v 80. letech minulého století, poslední domy za vlakovým nádražím pak padly v první polovině 90. let. Od té doby sloužilo prostranství po ulici Práce například jako skladiště jedné z děčínských továren.