VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chybějící jez v Děčíně znehodnocuje majetek 
za 160 miliard korun, tvrdí ŘVC

Děčín – Kvůli sobeckým zájmům znehodnocujete majetek za 160 miliard korun. Z toho obvinilo na jednání s rejdaři Ředitelství vodních cest občanská sdružení, která bojují proti výstavbě plavebního stupně v Děčíně.

24.8.2012 11
SDÍLEJ:

Vizualizace jezu.Foto: DENÍK

Ta ale podobnou interpretaci jejich odporu odmítají.

„Z pohledu řeky je Děčín úzkým místem, které způsobuje velké potíže. Dá se říci, že díky němu je celá labsko-vltavská vodní cesta, jejíž hodnota je odhadována na 160 miliard korun, znehodnocena. A to díky neexistenci díla, jehož cena tvoří pouhých 2,5% z této částky," říká Jiří Skalický, který je pověřený vedením Ředitelství vodních cest České republiky a dodává, že lodě nemají možnost nesplavné místo objet. Tak jako mají možnost automobily nebo vlaky možnost objet neprůjezdné silnice či koleje.

S tím ale nesouhlasí například představitelé ekologického sdružení Arnika, které vystupuje po celou dobu, kdy se o záměru vybudování plavebního stupně v Děčíně rozhodlo, proti jeho výstavbě.

„Pan Skalický se snaží větami vytrženými z kontextu vytvořit dojem, že beton vlastně pomáhá přírodě. Podnik jen loni utratil padesát milionů za snahu prosadit stavbu, která prý má spasit českou ekonomiku. Stále hrozí, že stavba bude mít významně negativní dopad na životní prostředí a o opaku ŘVC nepřesvědčilo ministry životního prostředí napříč politickým spektrem," oponuje svému věčnému rivalovi Jana Vinterová z Arniky. Díky požadavkům sdružení bojujících proti výstavbě plavebního stupně byl původní projekt velmi výrazně změněn.

„Plánována je řada revitalizačních opatření, která vrátí přírodní podobu korytu silně poznamenanému lidskou činností. Odborníci hodnotící vliv našeho projektu na životní prostředí dokonce považují zvolenou variantu za lepší z pohledu životního prostředí, než kdyby se nestavělo nic," vysvětluje Jiří Skalický z Ředitelství vodních cest.

Rejdaři spolu s Ředitelstvím vodních cest ale tvrdí, že by vodní doprava měla smysl a byla významným faktorem pro větší konkurence schopnost českých firem, pokud by byla schopna garantovat přepravní kapacity v dlouhodobém horizontu. To ale v současné době není kvůli nestálé vodní hladině možné.

Autor: Alexandr Vanžura

24.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotografie, která se stane symbolem letošních voleb.
DOTYK.CZ / SLEDUJEME ON-LINE
6

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

Volby v Jiříkově na Šluknovsku

Výsledky voleb ve všech městech a obcích na Děčínsku

FOTO: Byly to nervy! Ale Varnsdorf má první výhru

Varnsdorf – Až ve dvanáctém soutěžním utkání si mohli fotbalisté Varnsdorfu vychutnat vítězství. To jim v důležitém utkání proti Frýdku-Místku vystřelil už ve 4. minutě Fahrudin Durděvič.

Šluknov chce hezčí centrum. Přidá na opravy domů

Šluknov - Majitelé budov mohou o příspěvek žádat do poloviny prosince.

Opava nedala Válečníkům šanci

Opava - Třetí letošní porážku si připsali děčínští basketbalisté. Severočeši nestačili na opavského lídra a prohráli 71:87.

FOTO: Vyhlídky v národním parku budou po opravě bezpečnější

České Švýcarsko - Úpravy se dotkly také Mariiny vyhlídky a Rudolfova kamene.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT