Železniční trať mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova má šanci na důležitou opravu, která umožní provozování vlaků po celé trati, tedy až do Děčína. Vše záleží na zájmu obcí provozovat na Kozí dráze železniční dopravu.

Byl to úspěch

Když vyjely letos na jaře po několika letech s velkou slávou vlaky opět na Kozí dráhu, musely končit již v Telnici. Dál na Oldřichov u Duchcova je totiž trať nesjízdná. Místy dokonce chybí i kusy kolejí nebo zabezpečovací zařízení. To by se mohlo poměrně brzy změnit.

„Máme přislíbeno, že nám opraví trať až do Oldřichova u Duchcova. Jednáme s ředitelstvím Správy železniční dopravní cesty
a pan ředitel nám přislíbil, že by trať zprovoznili v celé délce," tvrdí primátor Děčína František Pelant.

Je ale nutné, aby po trati opět jezdila pravidelná doprava. Bez té nebude Správa železniční dopravní cesty do oprav poměrně velké peníze investovat. Podle mluvčího SŽDC by se to totiž bez pravidelné dopravy nevyplatilo.

„Částka 17 milionů korun je pouze cifra, která pochází 
z kalkulace SŽDC určené pro účely jednání s představiteli kraje a měst. Jde o nezbytně nutné náklady na uvedení tratě do provozu a to v neprovozovaném úseku Telnice – Duchcov," uvedl Jakub Ptačinský.

Dává i Děčín

Děčín, který se na financování vlaků na Kozí dráze z velké části podílí, počítá příští rok 
s tím, že vlaky opět vyjedou.

„Letos byly vlaky na Kozí dráze velmi úspěšné. Jezdily plné, někdy i přeplněné a museli jsme přidávat vagóny. Pro příští rok počítáme s tím, že budou vlaky jezdit v podobném rozsahu jako v letošním roce," dodává děčínský primátor.

Na provozování vlaků po Kozí dráze kromě obcí ležících podél trati přispívá 
i krajský úřad.

„Dosud to bylo tak, že podpora šla z Fondu Ústeckého kraje na základě žádosti, tzn. že nebyla pevně fixovaná 
v rozpočtu, nicméně se na základě příslibu vždy realizovala," uvedla mluvčí krajského úřadu Magdaléna Hanáčková s tím, že je možné předpokládat, že se podobným způsobem bude postupovat i v příštím roce.

Obce ležící podél Kozí dráhy se snaží o její převod ze státu již poměrně dlouho, ministerstvo dopravy začalo před časem prodávat či převádět některé jiné trati.

Na Kozí dráhu se zatím nedostalo.Pokud by se ji podařilo svazku obcí získat, počítá 
s tím, že by žádal o peníze určené v současné době na její údržbu prostřednictvím Správy železniční dopravní cesty.