Bezohlednost. Tak by mohli jedním slovem popsat chování některých řidičů šoféři autobusů v Děčíně. Zbrojnickou ulicí, kterou kvůli revitalizaci Podmokel musí využívat v rámci objízdné trasy, totiž často kvůli parkujícím autům neprojedou.

Zbrojnická ulice je v současné době nejrychlejší alternativou, jak mohou řidiči autobusů jedoucí směrem od Bynova obsloužit zastávku u děčínského hlavního vlakového nádraží. Objížďka je dlouhá jen přibližně 200 metrů. Několik týdnů zakazuje v ulici parkování dopravní značka. Tu ale řada řidičů úplně ignoruje.

„Je to tu na denním pořádku. Jeden řidič zaparkoval i před výkopy, takže to auto stálo navíc hrozně do silnice,“ svěřil se Deníku pod podmínkou anonymity jeden z řidičů děčínského dopravního podniku.

Do poměrně úzké jednosměrky, kde se nacházejí za jiných okolností šikmá parkovací stání, se řidiči autobusů musí točit z křižovatky s Tržní ulicí. Kvůli parkujícím autům to ale vzhledem k délce autobusu často není vůbec možné. Nejdelší kloubový autobus totiž měří 18 metrů.

„Když jsem jel dlouhým autobusem, nevytočil jsem se. Pak je problém si i couvnout, protože jsou kolem výkopy. Musel jsem tak jet dál Tržní, na křižovatce odbočit vpravo a otočit se až okolo autobusového nádraží, abych mohl k zastávce zajet,“ dodal šofér.

Pokud totiž jede řidič na konec Tržní ulice, jedna z nejfrekventovanějších zastávek v Děčíně, kterou musí autobus obsloužit, se nachází právě po jeho pravé straně. Aby k ní ale mohl zajet ve správném směru, musí se otočit, což je možné pak už pouze objížďkou přes autobusové nádraží. Taková zajížďka je ale příliš zdlouhavá a řidiče na cestě dlouhé 1300 metrů vzhledem hned ke čtveřici semaforů, které míjí, může zdržet i několik minut.

Poprvé totiž silnici protíná přechod pro chodce se světelnou signalizací u pošty, další takový přechod je u křižovatky jen o několik desítek metrů dál, třetí u autobusového nádraží a konečně čtvrté semafory řídí dopravu u Pětimostí. Jako nejrychlejší varianta se tedy logicky ukazuje právě Zbrojnická ulice, kterou by za normálních okolností autobus k zastávce dojel za několik sekund.

Bezohledné řidiče, kteří v ulici přes zákaz parkují, sem může přivádět i zoufalý úbytek parkovacích míst kvůli probíhajícím pracím na revitalizaci Podmokel. Vzhledem k využívání ulice autobusy ale strážníci shovívaví nejsou.

„Řidičům hrozí pokuta dva tisíce korun. Strážníci ulici kontrolují pravidelně. V případě, že má řidič autobusu problém, tak zavolá, hlídka na místo přijede a majitele auta se pokusí sehnat,“ sdělil zástupce ředitele děčínských strážníků Tomáš Pavlík.

Dodal, že v případě různých nutných dopravních omezení v Děčíně je neohleduplná spousta řidičů. „Nezajímá je, že tím, že zaparkují co nejblíž místu, kam potřebují, omezí desítky dalších lidí,“ uzavřel Pavlík.