Kamarádky rodiče si po letech spoření konečně pořídili nové auto. Stará škodovka už nebyla ani na náhradní díly, a tak se rozhodli stařičký vůz zlikvidovat.

„Vzhledem k tomu, že rodiče už nejsou nejmladší, slíbila jsem, že se o škodovku postarám. Jenomže to nebylo vůbec jednoduché. Volala jsem na nějaké vrakoviště a tam mi řekli, že již mají plnou kapacitu a ať si zavolám za několik měsíců. Někdo mi dohazoval i nějakého známého, který mi prý auto zlikviduje za 2500 korun. Trochu se mi to nezdálo a mám pocit, že musí být jiná cesta… Doteď jsem se nikdy starýho křápu nezbavovala a nevím si moc rady,“ zoufala si nedávno kamarádka Iveta z Jílového.

Podobný problém s vysloužilým vozem řeší více lidí. „V případě vzniku autovraku v Děčíně je nejbližší místo v Kovošrotu. K autu je třeba doložit velký technický průkaz a občanku majitele. V případě, že auto odevzdává někdo jiný, musí mít plnou moc majitele. Převzetí autovraku je zdarma v případě, že ten je kompletní,“ uvedla vedoucí oddělení ochrany životního prostředí děčínské společnosti Kovošrot Group CZ Jitka Kadlecová. Za nekompletnost autovraku se nepovažuje chybějící zrcátko, stěrač či pneumatika. Aby byl autovrak převzat zdarma, musí mít kompletní karosérii, motor s převodovkou a autobaterii.

Co byste měli vědět
- Pokud si pořídíte nové auto a myslíte si, že po tom starém ještě někdo zatouží je třeba mít na paměti na náklady s tím spojené. Přepis starého automobilu není záležitost nejlevnější. Poplatek za tento přepis se může vyšplhat až na 10 000 Kč.

- O převzetí autovraku do zařízení je vydáván protokol, který je generován programem. Program je propojený s centrální databází „Registr silničních vozidel“ a s databází kradených vozidel. Pro odhlášení auta z Registru vozidel musí majitel předložit protokol o převzetí autovraku a v registru příslušný pracovník kontroluje, zda auto bylo skutečně předáno do zařízení.

- V případě předložení protokolu, který nebyl vygenerovaný programem, nebude auto odhlášeno. Protokol o převzetí autovraku nesmí vydávat osoba neoprávněná k převzetí.

Kapacita kovošrotu je dostatečně vysoká, takže na převzetí autovraku nejsou žádné čekací lhůty.

Do kovošrotu lze vraky odevzdat nejen v Děčíně, ale i na jiných provozech této akciové společnosti.

Například v Chomutově, Litvínově a České Lípě. Vlastně většina autovraků, které jsou do provozoven Kovošrotu přijaty, nakonec končí v České Lípě, kde běží nová technologická linka s názvem šrédr, která je přímo určená pro finální zpracování autovraků.