Mentálně a tělesně postižení klienti rumburské agentury Pondělí, vracející se ze sportovních her, uvízli v Chřibské jak na pustém ostrově. Ujel jim totiž autobus. Přišli sice na zastávku s desetiminutovým předstihem, ale na svůj spoj čekali marně. Jak se dozvěděli později, autobus jel o nejméně patnáct minut dříve. „Další autobus jel za více než hodinu a šlapat šest kilometrů na vlak by nebylo s některými našimi klienty možné,“ uvedla jedna z asistentek Lenka Chroustová. Celé skupině to velmi zkomplikovalo plány. V Krásné Lípě totiž na některé z nich čekali netrpěliví rodiče. Nakonec museli objednat náhradní minibus. „Měli jsme velkou chuť poslat tu fakturu na tisíc korun ČSAD Semily. Rodičům klientů jsme museli ihned volat, že jsme v pořádku, jen že nám ujel autobus a jedeme náhradním,“ dodala Chroustová. Rodiče jim do telefonu potvrdili, že autobus na krásnolipské náměstí dorazil asi s patnácti minutovým předstihem. Oficiální stížnost agentura nakonec nepodala.

To potvrdil i generální ředitel ČSAD Semily Tomáš Roubiček: „Žádná stížnost se ke mně nedostala. Pokud se tak stane, tak celou záležitost náležitě prošetříme.“ Pokud by se prokázala vina řidiče, je společnost ochotná proplatit Agentuře Pondělí náklady, které jim vznikly s objednáním náhradního autobusu.

„V opačném případě ale budeme požadovat omluvu,“ dodal Roubiček.

Agentura Pondělí nakonec asi oficiální stížnost podá. Jednou z jejich pracovních náplní je naučit klienty hájit svá práva. „Jsme nezisková organizace, musíme s penězi nakládat obezřetně, ale v první řadě se je snažíme naučit zodpovědnosti a pravidlům. Učí se to špatně, když pravidla nedodržují ostatní,“ posteskla si ředitelka agentury Monika Lampová. Dodala, že pokud se vina na straně řidiče neprokáže, tak s omluvou nebude mít problém. „Je to jedna z dalších věcí, které k životu patří. Někdy se člověk zmýlit může, ale v tomto případě jsme si jistí, že řidič skutečně jízdní řád nedodržel,“ dodala Lampová.

Na nespolehlivost si stěžují i jiní. „To, že autobus jede o pět minut dřív, mi už přijde běžné, syn obden totiž dobíhá na zastávku. Autobus totiž málokdy z rumburského nádraží vyrazí přesně podle jízdního plánu. Většinou jede dřív,“ uvedl Luboš Pavel z Rumburka. „Sami řidiči si neberou servítky a na dotaz, zda by nemohli jezdit na čas, odpovídají, že cestující by měli na zastávce být s dostatečnou rezervou. O kolik se potom protáhne čekání, zvláště v zimě, kdy zase jezdívají se zpožděním? Nebylo by jednodušší, kdyby pár minut počkali?,“ ukončila Chroustová.
Trnem v oku nejsou zákazníkům ČSAD Semily jen ujíždějící autobusy, ale mnoho z nich si také stěžuje na jejich malou kapacitu, hlavně pak v odpoledních hodinách. „Do autobusu, který z Rumburka vyjíždí v půl třetí odpoledne, se moje děti dostávají jen těžko, je přeplněný. Nechápu, proč zrušili spoj, který v tuto dobu ještě nedávno jezdil,“ rozčilovala se Bea Patzeltová z Brtníků.