Doposud mohly autobusy kličkovat podél výkopu mezi stavebními stroji. Rekonstrukce už ale postoupila ulicí Čsl. mládeže až ke křižovatce s Teplickou ulicí, tedy do svého nejužšího hrdla. Mezi internátem učiliště a nádražní zdí je sotva prostor na to, aby se v něm minula dvě protijedoucí auta. „V pondělí 21. října dojde k uzavření ulice Čsl. mládeže v úseku u křižovatky s ulicí Teplická. Linky městské autobusové dopravy budou obsluhované po objízdné trase,“ uvedl mluvčí děčínského magistrátu Luděk Stínil s tím, že zastávky u hlavního nádraží zůstanou zachovány.

Řidiči městské dopravy tak budou muset jezdit po objížďkách. To jim zabere několikanásobně více času než cesta po běžně trase. Při cestě z Děčína do Podmokel pojedou místo necelého kilometru přibližně 1,7 kilometru. Od kruhového objezdu u Mototechny pojedou podél řeky, dále ke kruhovému objezdu u Lidlu a podél nádraží do svých zastávek.

Výrazně delší pak bude cesta v opačném směru, především kvůli jednosměrné Podmokelské ulici. Pokud není uzavírka na Čsl. mládeže, měří cesta od hlavního vlakového nádraží do zastávky na Labském nábřeží 800 metrů. Po objížďkách bude muset autobus urazit více než třikrát tolik – 2,9 kilometru. Cestující si při ní užijí okružní jízdu po Podmoklech. Ze zastávky u nádraží autobusy projedou Tržní, Zbrojnickou a Prokopa Holého zpět na ulici Čsl. mládeže.

Dále pojedou kolem hypermarketu Albert v Uhelné ulici k Lidlu a podél řeky na nábřeží. Odtud pak už pojedou po běžné trase. „Zpoždění jednotlivých spojů není možné odhadnout. Bude záležet především na hustotě provozu,“ řekl náměstek ředitele dopravního podniku Jiří Kasl.

Už dnes jsou totiž především ve špičce okolo Alberta nebo na Novém mostě kolony. Autobusy je mohou každou hodinu prodloužit o několik stovek metrů. Jen na lince 202 jezdí ve špičce spoj každých deset minut, stejné je to mezi Želenicemi a nemocnicí.

Po objízdných trasách budou ale jezdit všechny linky městské autobusové dopravy a téměř všechny linkové autobusy. Každou hodinu se tak v jednom směru bude jednat o desítky vozidel, která mají od dvanácti do osmnácti metrů, výjimkou jsou jen mikrobusy jezdící například do Loubí.

„Omlouváme se za případné problémy vzniklé situací, kterou nejsme schopni ovlivnit. S ohledem na možnosti nenadálých změn v termínu výluky doporučujeme sledovat informace na Facebooku dopravního podniku,“ doplnil Kasl.

Během rekonstrukce už autobusy po objízdných trasách jezdily, a to když se na začátku srpna začal bortit výkop, navíc v dalším úzkém místě. Tehdy se zastávky z přednádraží přesunuly za nádraží k fotbalovému stadionu. To mezi cestující vneslo zmatek, protože nevěděli, odkud jejich autobus pojede. V ulici Práce navíc nejsou ani žádné přístřešky, pod které by se mohli schovat. Také proto tentokrát na přesun zastávek nedošlo.