Od 12. prosince budou dráhu z Děčína do Bad Schandau křižovat jednotky Siemens Desiro.

„České dráhy se zavázaly k modernizaci vozového parku v Ústeckém kraji a činí postupné kroky ke zvýšení kvality cestování,“ vysvětlil na včerejší prezentační jízdě náměstek generálního ředitele Českých drah Antonín Blažek.

Uvedl také, že České dráhy (ČD) si zatím soupravu zapůjčili od německého partnera, v současné době běží výběrové řízení na osm nových motorových jednotek a sedm nízkopodlažních pantografů pro trasu Děčín – Ústí – Kadaň a Ústí – Litvínov.

„Do tří až čtyř let pořídí ČD pro Ústecký kraj nové soupravy za víc než miliardu korun,“ dodal Blažek.

Desira budou jezdit na všech osmi párech osobních vlaků mezi Bad Schandau a Děčínem a ve všední dny odjezdí i sedm párů jen do Dolního Žlebu. Ve všední dny proto budou jezdit vlaky na české straně hranice v hodinovém intervalu. Vlaky budou v Děčíně navazovat na rychlíky z Ústí a Prahy i na osobní vlaky z Ústí a Mostu.

„Spojení s částí Saska je pro nás důležitým úkolem, což nám prokazuje celoroční zájem o cesty do Drážďan,“ řekla k tomu hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová a slíbila ještě jedno vánoční překvapení.

Ústečané nové jednotky vítají, bojí se ale, aby brzy nedopadly jako staré vlaky, počmárané a demolované.

„Děláme pro to maximum, snažíme se to hlídat vlastními silami, máme smlouvy s bezpečnostními agenturami, máme dobrou spolupráci s policií, ale všechny lidi bohužel neohlídáme, je to o lidech,“ řekl k této otázce Antonín Blažek.