Provoz sněhových děl vyjde mnohdy na dost peněz jejich provozovatele. „Hodinový provoz jednoho děla vyjde asi na tisíc korun,“ řekl starosta Horního Podluží Karel Kopecký. Dodal, že mají dvě sněhová děla a jeden ventilátor nebo–li sprchu. V současné době se snaží najít řešení, jak zasněžování urychlit. „Chceme navýšit počet děl, aby sjezdovka byla rychleji zasněžena a to na vrstvu asi třiceti centimetrů,“ řekl Kopecký.

Aby se mohlo zasněžovat záleží to na teplotě i na vlhkosti vzduchu. „Zasněžovat začínáme, když teplota klesne tři stupně pod nulu, ale ideální je teplota asi deset stupňů pod nulou,“ vysvětlil Kopecký. Doplnil, že vlhkost vzduchu je také velmi důležitá. Čím menší tím lepší.

Sněhová děla musejí mít svůj vlastní zdroj vody. „Vodu bereme z místního koupaliště. Je to nejlepší, jelikož je to voda, která je velmi chladná, protože je venku,“ řekl Kopecký.

Sjezdovky zasněžují jen v noci, je totiž největší zima a hlavně to nijak neomezuje lyžaře. „Poslední tři noci zasněžujeme naplno,“ doplnil Kopecký.
Lidé mají o sjezdovku velký zájem. „Jezdí k nám lidé i z Ještědu. Chválí si tu sníh i prostředí. Tvrdí, že na Ještědu je sníh zledovatělý a sjezdovka úzká. Z toho máme samozřejmě největší radost,“ řekl Kopecký.

Ve Varnsdorfu se na koupi sněhových děl chystají.

„Nyní vše plánujeme. V budoucnu bychom chtěli vyměnit vlek za nový nebo za dvousedadlovou lanovku. Také nové osvětlení i sněhová děla máme v plánu zakoupit,“ řekl předseda TJ Slovan Varnsdorf Jiří Žďárský. Dodal, že sehnat finance je ale velký problém jelikož jsou sdružení.