I nevhodné vánoční dárky nemusí skončit v zapomnění. Obchodníci na Děčínsku je totiž svým zákazníkům bez problémů vymění.

Majitelka prodejny hraček v Děčíně na Starém Městě Hana Sobotková uvedla, že zákazník musí přinést dárek v neporušené krabici a s paragonem. Hračka také nesmí být nijak porušená. „Pokud se jedná o hračku do pěti set korun, je možné vrátit i peníze. Pokud však zákazník přijde s autodráhou za tři a půl tisíce korun a náhodou se stane, že se pod stromečkem sejdou takové hračky dvě, i když je to málo pravděpodobné, musí si zákazník vybrat jiné zboží ve stejné hodnotě,“ uvedla majitelka Hana Sobotková.

V hypermarketu Tesco mají nejvíce zájemců o výměnu zboží koncem prosince. „Zákazníkům většinou vycházíme vstříc. Nemáme stanovenou žádnou lhůtu, do kdy jejich žádosti vyhovíme. Mohou přijít i kdykoliv v lednu,“ uvedla mluvčí řetězce Tesco Jana Matoušková. Zájemci by měli uspět s oblečením, kosmetikou, elektronikou nebo obuví. „Neměníme pouze potraviny, spodní prádlo, knihy, CD a DVD nosiče. Podmínkou výměny zboží nebo vrácení peněz je, že nám ho zákazníci přinesou nepoužité, v originálním obalu a s platnou účtenkou,“ dodala Matoušková.

V děčínské prodejně elektroniky Okay u Kauflandu rovněž mohou zákazníci zboží vyměnit. „Zboží však musí být v originální krabici a možné to je jen do třiceti dnů od zakoupení. Po domluvě je možné vyměnit zboží za zboží nebo i vrátit peníze. To však záleží na domluvě a na tom, jestli zákazník platil hotově, platební kartou nebo zboží nakoupil na splátky,“ řekl vedoucí děčínské prodejny Okay Jaroslav Hejna. Doplnil, že výrobek nesmí být nijak poškozený a musí být plně funkční.

I v děčínské prodejně Mateřinka mohou zákazníci nevhodné dárky vyměnit. „Zboží lidem vyměníme za jiné zboží. Peníze však zákazníkům nevracíme,“ řekla majitelka prodejny Jana Řepová.

V prodejnách Hypernova mohou zákazníci využít zvláštní druh zákaznické reklamace. Zákazník však musí splnit jisté podmínky. „Výrobek nesmí být prodán před více než čtrnácti dny, musí být v originálním balení, tzn., že musí být prodejný za původní cenu,“ řekl manažer komunikace obchodního řetězce Hypernova. Doplnil, že dále zákazník také musí předložit originální účtenku a zboží nesmí patřit do skupiny výrobků, které nelze z hygienických nebo morálních důvodů vracet. I v Hypernově existuje kategorie výrobků, které není možné vrátit jako například SIM karty, CD, DVD nebo holicí strojky.