Především přípravou investic a staveb, které přispějí ke zlepšení dopravního spojení s okolními regiony, se v letošním roce zabývala Hospodářská a sociální rada okresu Děčín. Vyvrcholením dosavadních aktivit pak bude v druhé polovině tohoto týdne v České Kamenici seminář zaměřený na problematiku rozvoje dopravní infrastruktury na Děčínsku.

„K jednání jsme pozvali zástupce ministerstva dopravy, Ústeckého a Libereckého kraje, Státního fondu dopravní infrastruktury, generálního Ředitelství silnic a dálnic a dalších orgánů. Chceme se od nich dozvědět bližší informace o postupu příprav nových dopravních investic a jejich finančním krytí,“ připomněl jeden z hlavních cílů českokamenického jednání tajemník okresní hospodářské a sociální rady Vladimír Špinar.

Mezi strategické investice děčínského regionu v rozvoji silniční sítě patří zejména přeložka silnice I/13 k dálnici číslo osm z Děčína do Knínic s předpokládanou realizací do roku 2012. V současné době je projednávána studie vlivu stavby na životní prostředí. Další významnou investicí je přeložka silnice v úseku Děčín – Manušice a dále ve směru na Liberec. U této investice se předpokládá dokončení v roce 2014.

Mezi priority se řadí rovněž revitalizace silnice I/9 Svor - Rumburk a vybudování kruhového objezdu silničního křížení Na Mýtě v katastru obce Dolní Podluží a Jiřetín pod Jedlovou. „Předložili jsme jak generálnímu ředitelství, tak i libereckému a chomutovskému středisku Ředitelství silnic a dálnic návrh opatření, která by řešila potřeby zvýšených intenzit silniční dopravy na tomto přeshraničním tahu. A to i s ohledem na požadavky bezpečnosti a rozvoje technické infrastruktury tohoto území,“ uvedl předseda hospodářské a sociální rady a senátor za Děčínsko Josef Zoser .

Rekonstrukcemi a dalšími úpravami potřebuje Děčínsko zlepšit i stav silniční sítě, kterou spravuje Ústecký kraj. Jde o komunikace druhé třídy v oblasti Rumburku a Varnsdorfu a v dalších místech Šluknovského výběžku, ale také ve spádovém území Jílového, Benešova nad Ploučnicí nebo České Kamenice. Pro Děčín je důležitou investicí vybudování takzvané Vilsnické spojky, která vyřeší nájezd na nový most přes Labe. Mělo by se tak stát do roku 2009. Hospodářská a sociální rada okresu se zabývala také rekonstrukcí silnice z Děčína do Hřenska s možností napojení průmyslové zóny říčního přístavu v děčínské městské části Loubí.

„Vedle přivaděče k dálnici D 8 za jednu z nejpotřebnějších investic považujeme výstavbu děčínského plavebního stupně. Zlepší plavební podmínky na Labi v úseku od střekovských zdymadel po Hřensko,“ dodal šéf Hospodářské a sociální rady okresu Děčín Josef Zoser.