VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koordinátor informačního centra Sdružení obrany spotřebitelů ČR v Děčíne Robert Hrabčík v ONLINE rozhovoru

DĚČÍN - Ptali jste se dnes od 11.00 do 12.00 hodin koordinátora informačního centra Sdružení obrany spotřebitelů ČR v Děčíně Roberta Hrabčíka na cokoli co vás zajímalo.

31.10.2007 1
SDÍLEJ:

ONLINE rozhovorFoto: Radka Bláhová

Online rozhovor trval jednu hodinu.

jarda (Otázka vložena: dnes 11:58)
Otázka:
přinesli mi pivo, které mělo pod míru a číšnice tvrdila, že je tolerance 4 milimetry. je to možne?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 12:04)
Žádná tolerance u piva či jakéhokoliv jiného nápoje neexistuje. V případě, že Vám donesou například víno v nekalibrované sklenici, máte právo požadovat jeho přeměření. V současné době Sdružení obrany spotřebitelů vyhlásilo soutěž, v níž každý, komu přinesou pivo, které nemá správnou míru, může zaslat fotografii sklenice i hospody. Dostane za ni odměnu.
Jméno:
Karel (Otázka vložena: dnes 11:57)
Otázka:
Dobry den, mam slozitejsi dotaz… mam podnajemni smlouvu, ve ktere je napsane, ze jsem spoluuzivatel bytu. Podepsana na ni je majitelka a najemnice. Ja jako podnajemnik nikoliv. Ted se stehujeme a ja platil cely rok polovinu najmu, ackoliv v te smlouve neni castka vubec napsana a ani sem nikde zadnou castku nepodepisoval. A muj drzy dotaz zni - muzu ted pozadovat moje penize za najemne zpatky od majitelky? Kdyz ve smlouve nemam urceno, ze neco musim platit a ani sem nic nepodepsal? Dekuji.
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 12:01)
Pokud nemáte doklady o placení, nebo dva nezávislé svědky, že jste platil, nemusíte uspět.
Jméno:
Michala (Otázka vložena: dnes 11:56)
Otázka:
co mám dělat u holiče když mě špatně ostříhá a obarví a já nejsem spokojena s výsledkem?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:58)
Službu jako každou jinou můžete reklamovat, požadovat nápravu, pokud to není možné, službu neuhradit, nebo požadovat slevu.
Jméno:
Jitka (Otázka vložena: dnes 11:45)
Otázka:
V nedávné době jsem si objednala od zásilkové služby vyrobek s kterým jsem byla spokojena, ale po nějaké době od této firmy začaly chodit výrobky, které jsem si už neobjednávala. Občas přišlo DVD, které nám poštovní doručovatel hodil do schránky a uvnitř obálky jsem měla také složenku na zaplacení. Tento výrobek jsem nechtěla a ani neobjednávala. Jak mám poostupovat? Vrátit zboží na vlastní náklady? Nehledě na to, že zboží vhozené jen tak do schránky může někdo vzít a já pak musím platit.
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:54)
Aby Vám firma mohla posílat další výrobky, musela k tomu mít Váš písemný souhlas. Pokud ho nemá, zboží na dobírku nepřebírejte a když Vám zboží hodí do schránky, berte to jako dárek a nic neplaťte.
Jméno:
Marcela (Otázka vložena: dnes 11:43)
Otázka:
co když se přihlásím do kurzu angličtiny a oni mě nic nenaučí a já vím, že to není moje vina?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:49)
Musíte to dokázat a to lze tak, že si například některé vyučovací hodiny nahrajete, ale daleko lepší je svědectví nejméně dvou spolužáků. Ti však nesmí být v příbuzenském svazku s Vámi. Takže svědectví třeba sestry nebo matky je k ničemu.
Jméno:
Standa (Otázka vložena: dnes 11:42)
Otázka:
Kolik případů řešíte? Pochlubte se nějakým úspěchem komu jste pomohli!
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:46)
V naší poradně, která funguje každou středu od 14 do 17 hodin zdarma řešíme měsíčně zhruba až šest desítek případů z celého kraje. Za úspěch považuji například to, že jsme pomohli ženě, které neoprvněnně hrozila exekuce od firmyx Karneval. Chtěl po ní třicet tisíc korun za služby, které jí vůbec neposkytla. Takových případů jsme vyřešili několik.
Jméno:
Andrea (Otázka vložena: dnes 11:34)
Otázka:
co mám dělat když si nakoupím přes internet nějaké zboží, třeba oblečení a je mi malé nebo je poškozené a nechtějí mi vrátit peníze?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:39)
U zásilkového prodeje, internetu nebo teleshoppingu, to znamená při nákupu na dálku, má spotřebitel u většiny druhů zboží právo odstoupit od smlouvy do čtrnácti dní bez uvedení důvodu. Písemné odstoupení musí být v uvedené lhůtě doručeno prodávajícímu. Pokud firma nechce vrátit, je postup stejný jako v předešlých případech.
Jméno:
Oldřich (Otázka vložena: dnes 11:33)
Otázka:
Koupil jsem si zboží na reklamním zájezdu a doma jsem zjistil, že je nevyhovující. Jak postupovat?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:36)
Při nákupu mimo stálou provozovnu, což reklamní zájezd je, právo odstoupení od smlouvy je čtrnáct dní. Zboží musí být doručeno v této lhůtě prodejci. Pokud jste ale zboží zatím nepřevzal, od smlouvy můžete odstoupit do měsíce, a to písemně.
Jméno:
Adéla (Otázka vložena: dnes 11:23)
Otázka:
Co mám dělat, když jsem si nechala vyrobit kuchyň na zakázku, a když jsem potřebovala reklamaci, zjistila jsem, že firma už neexistuje.
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:30)
Obrátit se na Živnostenský úřad, který by měl mít informaci kdo je nástupcem firmy.
Jméno:
Láďa (Otázka vložena: dnes 11:21)
Otázka:
Jak postupovat při reklamaci u obchodníka na tržnici, u kterého není záruka, že zde bude pravidelně.
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:27)
Prodejce i na tržnici musí zveřejnit své IČO a sídlo firmy včetně kontaktu. V opačném případě porušuje zákon. Když toto prodejce nemá rada je nenakupovat a informovat ČOI a Živnostenský úřad, kteé je za to budou pokutovat - je to porušení zákona.
Jméno:
Jana (Otázka vložena: dnes 11:19)
Otázka:
Platí pro vietnamské obchodníky nejen v kamenných obchodech, ale i na tržnicích, stejné podmínky záruční doby a reklamace jako u našich podnikateclů?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:25)
Samozřejmě.
Jméno:
Radek (Otázka vložena: dnes 11:16)
Otázka:
Mohu zboží zakoupené se slevou reklamovat?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:24)
Samozřejmě, i když je zboží zlevněné třeba ve výprodeji, platí pro něj záruční doba dva roky.
Jméno:
Šárka (Otázka vložena: dnes 11:15)
Otázka:
Co mám dělat, když mi firma vyměnila nová plastová okna, ale do bytu mu stále zatéká. Firma nijak nereaguje.
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:24)
Záleží na znění smlouvy, ale v každém případě musíte závadu písemně reklamovat, konkrétně uvést své požadavky a firma je povinna do třiceti kalendářních dnů odpovědět. Pokud se tak nestane, lze se obrátit na živnostenský úřad se stížností, také Českou obchodní inspekci. Tyto instituce by měly firmě uložit pokutu, což ale nevyřeší asi Váš problém. Pak nezbývá, než se obrátit na soud.
Jméno:
Roman (Otázka vložena: dnes 11:11)
Otázka:
Je obvyklé, že firmy chtějí peněžní zálohu při podpisu smlouvy? Jestli ano, v jaké výši ji mohou požadovat?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:20)
Není zákonem stanoveno, že by firmy musely požadovat zálohu, ale zákon jim to ani nezakazuje. Radil bych dávat zálohu maximálně ve výši 20%. Když firma na to nepřistoupí, mělo by to být pro mě varováním, že není asi úplně solidní. Pak radím, obraťte se na jinou firmu.
Jméno:
Míša (Otázka vložena: dnes 11:08)
Otázka:
Jaká je záruční doba na zboží prodávané v bazarech?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:17)
U použitého zboží platí také dvouletá záruční doba, ale může být zkrácena na jeden rok. Tak hovoří zákon. Spousta lidí to neví a spokojí se s odpovědí bazaru, který jim tvrdí, že záruční doba je třeba jen týden nebo měsíc.
Jméno:
karel (Otázka vložena: dnes 11:08)
Otázka:
Jak se bude řešit záležitos s firmou Fajnokna. Vím, že si lidé na její nekvalitní práci stěžují.
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:15)
V současné době nejsem schopen odpovědět, spotřebitelům jsme poradil, ať se v případě neúspěchu obrátí na soud. Jestliže bude stížností více, můžeme jako Sdružení obrany spotřebitelů podat hromadnou žalobu. Takto jsme postupovali i v jiných případech.
Jméno:
Petra (Otázka vložena: dnes 11:08)
Otázka:
Co dělat, když mi cestovní kancelář neposkytne služby, které v katalogu slibovala a já je zaplatila.
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:13)
Na místě si nechat potvrdit od delegátky nesplnění smlouvy, pokud odmítne, obrátit se na další účastníky zájezdu, aby opni písemně potvrdili tyto skutečnosti, u potvrzení musí být jejich jméno a adresa a po návratu požadovat od cestovní kanceláře kompenzaci.
Jméno:
Bára (Otázka vložena: dnes 11:07)
Otázka:
Co mám dělat, když firma nedodrží termín dodání stavebních prací. Práce skončí třeba o měsíc později. Jak se mohu bránit? Mohu po nich žádat slevu?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:11)
Záleží, jak byla sepsána smlouva, pokud v ní byl stanoven termín a firma ho nedodržela, je možné žádat přiměřenou slevu. Pokud firma nereaguje, je možné se obrátit na živnostenský úřad a Českou obchodní inspekci. Pokud přesto firma nereaguje, musíte řešit záležitost soudně. Když jste ale neuzavřela smlouvu, můžete sice kompenzaci požadovat, ale firma ji nemusí plnit.
Jméno:
jindra (Otázka vložena: dnes 11:01)
Otázka:
Pane Hrabčíku,našla jsem v marketu shilé ovoce, vedoucí mě odbyl, že je to jen trochu a nechal to tam, jen ty nejvíce shnilé kousky vyhodil. Jak mám v takovém případě postupovat?
Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 11:07)

Musíte trvat na svých právech, vedoucí Vám musí prodat kvalitní zboží a Vy má právo se obrátit a stěžovat si na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Kontakt najdete na www.portal.gov.cz

31.10.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jelenovi z Varnsdorfu se vzali před 65 lety.

KRÁTCE: Co se děje na Děčínsku? Přečtěte si stručný přehled

Nejúspěšnější sportovec roku 2017.
52

FOTO, VIDEO: Na sportovní trůn se posadil Válečník Tomáš Pomikálek

FOTO/ANKETA: Právě jsme se narodili!

Děčínsko - I tento týden probíhá anketa Děčínského deníku O nejroztomilejší miminko týdne. Hlasovat můžete do pátku do 12:00 hodin, a to každou půlhodinu. Výsledky se dozvíte vždy v sobotu ráno, kdy na našich webových stránkách naleznete nová miminka i anketu.

Muž v Děčíně zřejmě vyskočil z okna, na místě zemřel

Děčín – K nešťastné události došlo v pátek odpoledne v děčínské Škroupově ulici.

Vítězství v extralize po šesti letech! Mladší žáci byli stoprocentní

Děčín – Mladší žáci BK Horejsek Děčín si svou premiéru v extraligové soutěži osladili dvěma úspěchy. Na domácí palubovce přetlačili Písek, následně porazili i Jindřichův Hradec.

Zákaz kouření trápí strážníky

Děčínsko - Protikuřácký zákon zaměstnává městskou policii v Rumburku. Hlídky často řeší rušení nočního klidu.    

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>