Až osmdesáti procentní peněžní zálohu na práce spojené s výměnou a instalaci plastových oken si vybírá při podpisu smlouvy ústecká firma Fajn okna.
Jejich odvedená práce podle stížností mnoha děčínských obyvatel tomu neodpovídá. Nejen, že některým lidem dělníci firmy osadili okna až po termínu s dlouhou časovou prodlevou, ale osadili je s mnoha nedostatky.
Třeba děčínská obyvatelka Libuše Tomšová s firmou řeší výměnu oken už od 16. července letošního roku.
To byl termín, který si firma sama určila. Dokončení prací naplánovala už na druhý den 17. července. Ženě do bytu zatéká, má zničenou podlahu. Nikdo z firmy jí nezvedal telefon.
Takto postižených lidí na Děčínsku je mnohem víc. Svědčí o tom komentáře na jedné z webových stránek děčínského informačního servru.
Jeden z majitelů firmy Jan Tichý včera tvrdil, že problémy řeší. To už ale tvrdil Deníku v červenci. Někteří zákazníci se chystají na firmu podat trestní oznámení, Libuše Tomšová už tak učinila. „Ano, firma je podezřelá z podvodu, případ vyšetřujeme,“ řekl děčínský policejní mluvčí Jan Šmíd.
Firma Fajn okna je od 9. července letošního roku vedena v obchodním rejstříku jako právnická osoba se sídlem v Ústí nad Labem.
Děčínský živnostenský úřad dodavatelsko-odběratelské vztahy neřeší. „Magistrát města Děčín, odbor správních činností a živnostenský úřad tedy není v tuto chvíli kompetentní se k danému případu vyjádřit.Navíc se jedná o podnikatelský subjekt, který patří do územní pravomoci živnostenského úřadu ústeckého magistrátu.
Situace, do které se paní Tomšová s podnikatelským subjektem dostala, jistě není lehká. Dotyčná nás však v této záležitosti nekontaktovala,“ uvedla mluvčí děčínského magistrátu Barbora Vechová. Dodala, že pokud by se Libuše Tomšová i ostatní lidé s podobnými problémy obrátili na živnostenský úřad, pokusila by se radnice najít vhodnou cestu k řešení problému. „Rádi vyjdeme vstříc v tom směru, že vyvoláme přímé jednání mezi poškozenými, Českou obchodní inspekcí a zmiňovaným podnikatelským subjektem, aby došlo k rozřešení a případné nápravě situace,“ dodala Vechová. Robert Hrabčík s děčínské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů poškozeným lidem poradil, aby se obrátili na živnostenský úřad, na Českou obchodní inspekci a na policii. „Mohou přijít i k nám. Když nic z uvedeného nepomůže, musí jít případ k soudu, který rozhodne,“ řekl Hrabčík. Osobně řešil už čtyři stížnosti na firmu Fajn okna. „S jakým výsledkem, však nevím, dotyční se mi neozvali,“ doplnil Hrabčík.