Sucho i nadále výrazně komplikuje lodní provoz na Labi. V řece je málo vody. Prakticky se tak zastavila přeprava zboží labskou vodní cestou a špatné plavební podmínky znovu uvěznily pod Tyršovým mostem v Děčíně i stejnojmennou výletní loď.
„Vodní stavy uprostřed týdne nám umožnily přepravovat výletníky do Hřenska a zpět jen několik dnů. Od pátku zase stojíme,“ tvrdil včera majitel lodi Ivo Julák zrovna ve chvíli, kdy se seznámil se stavem Labe na ústeckém vodočtu. „Tam je 157 centimetrů, což pro Děčín znamená ještě o třicet centimetrů méně. Za tohoto stavu skutečně vyplout nemůžeme,“ dodal.
Už ze zběžného pohledu na loď Děčín je zřejmé, že u břehu v podzámčí kotvu prakticky dosedlá na dno. O mnoho lépe na tom nebyly ani dvě větší lodě, které přivezly do Děčína zahraniční návštěvníky. I jejich posádky by uvítaly vyšší hladinu Labe.
„Je to skutečně mizérie. Od začátku května máme za sebou všehovšudy nějakých deset běžných plaveb podle jízdního řádu. Kvůli nízkým vodním stavům jsme museli loď přetáhnout do přístavu v Loubí, protože v podzámčí by nám hrozilo poškození dna,“ povzdechl si kapitán děčínské výletní lodi Ivo Zdráhal.
Už několik objednaných projížděk musel majitel parníku zrušit. „Nejhorší je, když se k lodi řítí výprava dětí, které se v rámci školního výletu chtějí dostat po Labi do Hřenska. V domnění, že plavba funguje normálně, je k nám přivedou učitelé a když se pak dozvědí, že nikam nepoplují, nastane místo potěšení z výletu velké zklamání. To nás opravdu mrzí,“ posteskl si Ivo Julák.
Vůbec nemá tušení, jak bilance letošní sezóny dopadne. Kvůli nedostatku vody loď nepluje a tím se jejímu majiteli nepodařilo splnit jednu z podmínek přislíbené čtyřsettisícové dotace města. „Za stávající situace budeme muset zcela určitě rušit i další objednané výlety. Je to svízelné podnikání, už se ocitáme v červených číslech ztrát,“ dodal Julák.
Nízké vodní stavy zastavily i provoz přívozu přes Labe do Dolního Žlebu. „Navíc nás čeká oprava tažných lan,“ dodal včera převozník Miroslav Zima.