Na České dráhy si stěžuje stále více cestujících. Kdo cestuje denně například do práce a je na vlaku závislý, musí se obrnit značnou dávkou trpělivosti. Zpoždění vlaků se totiž často počítají řádově v desítkách minut. Minulý týden ve středu bylo na děčínském hlavním nádraží kolem páté hlášeno zpoždění většiny vlaků. Například vlak na trase Děčín – Rumburk se opozdil o několik desítek minut.
„Dvacet minut se čekalo, než byla souprava přistavena, další zpoždění jsme nabrali v Benešově nad Ploučnicí, takže do cílové stanice Jedlová to už bylo více než čtyřicet minut,“ stěžoval si Karel Dvorský z Rumburku.
Ani z technickým stavem vlaků nejsou cestující spokojeni. „V pátek zůstal náš vlak stát na nádraží v Benešově nad Ploučnící, a tak jsme museli přesednout na jiný. Do Teplic, kam jsem jela na víkend, jsem dorazila o hodinu později,“ sdělila Alena Humplová ze Mlýnů.
Ani poslední zkušenost Šárky Peškové z Děčína s Českými drahami není pozitivní. „Ve středu těsně před polednem jsem vyjela z Děčína EC Vindobonou,“ řekla Pešková. Dodala, že po chvíli přestala ve vlaku fungovat klimatizace. Vzhledem k tomu, že se jednalo o novou „klimatizovanou“ soupravu, nešla ve vagónech ani otevřít okna.
„Průvodčí odmítl odpovídat na naše dotazy ohledně klimatizace a dokonce jej naše otázky rozčílily natolik, že začal všem, kteří se ptali, vyhrožovat,“ sdělila cestující. Podle ní chtěl každého, kdo bude požadovat vysvětlení ohledně nefunkční klimatizace, vyloučit z přepravy pro porušení přepravního řádu.
Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala navrhl Peškové, aby podala na neurvalého průvodčího oficiální stížnost, kterou pak předá jeho nadřízeným. K výlukám na tratích v okrese se ale nevyjádřil a informace o jejich průběhu a případném ukončení nepodal. „Vím, že na některých tratích na Děčínsku je výluková činnost, ale podrobné informace zatím nemám,“ uvedl mluvčí.