Od několika tisíc až po statisíce korun investují obce a města na Děčínsku do vlastní propagace a podpory rozvoje turistického ruchu. Vynakládaným výdajům také odpovídají nabízené propagační materiály. Bývají to jednoduché letáky a plakáty, ale také informační brožury a skládačky, zvukové a obrazové nosiče i reprezentační publikace.

Krásná Lípa nabízí park

„Právě připravujeme rozsáhlejší komplet tiskovin a dalších materiálů, které souvisejí i s dokončováním výstavby centra Českého Švýcarska. Součástí tohoto projektu se stala i zhruba čtyřsettisícová dotace právě na zpopularizování nového zázemí v sídelním městě správy národního parku,“ přiblížil některé propagační záměry starosta Krásné Lípy Zbyněk Linhart.
Město chce zviditelnit především nový sportovní areál,ale i další aktivity, které svým návštěvníkům jednotlivá zařízení nabízejí nebo budou nabízet.
„Do běžné propagace města investujeme každoročně řádově několik desítek tisíc korun. Už před delší dobou jsme vzdali účast na nejrůznějších veletrzích a přehlídkách cestovního ruchu. Nepovažujeme to za efektivně vynakládané prostředky,“ dodal krásnolipský starosta.

Děčín dá přednost veletrhům

Jiný přístup volí statutární město Děčín. Buď samostatně, a nebo v rámci expozic Ústeckého kraje obsazuje každoročně hned několik veletrhů. Na propagační činnost a výstavnictví pamatuje letošní rozpočet s částkou jeden milion a tři sta osmdesát tisíc korun. Jistou formou propagace je i čtyřsettisícová dotace poskytnutá na provoz osobní lodě Děčín.

Jílové se chlubí zámkem

„Sortiment propagačních materiálů průběžně doplňujeme nebo rozšiřujeme o další novinky. Těmi budou i skládačka a pohlednice Jílovského zámku. V poslední době se dařilo zajišťovat propagaci města i v rámci některých společných aktivit mikroregionu Labské skály,“ připomněla Petra Nedvědová z jílovské radnice.

Šluknov má centrum informací

Společné prezentace využívají i některá města a obce v severní části děčínského regionu. „V rámci sdružení Sever jsme na našem zámku vytvořili regionální informační středisko, které zprostředkovává nejen propagaci Šluknova, ale i okolních města a obcí,“ vysvětlil šluknovský starosta Milan Kořínek.

Varnsdorf sází na skládačky

Asi dvě stě tisíc korun ročně vynakládá na informační brožurky a další propagační materiály město Varnsdorf. „Teď necháme udělat dotisk některých skládaček, které si získaly mezi návštěvníky města poměrně velkou oblibu a připravujeme i vydání pohlednic,“ poznamenala Jiřina Trebatická z odboru školství, kultury a tělovýchovy varnsdorfské radnice.