Směřuje k tomu projekt propojení české a německé železnice v saském městečku Sebnitz.
„Pokud budou veškeré nutné práce pokračovat podle stávajících předpokladů, mohla by první vlaková souprava obnoveným hraničním přechodem projet v roce 2009,“ poznamenal starosta Dolní Poustevny Miroslav Jemelka.
Práce začnou již za rok
Studii všech nezbytných úprav kolejí a nádraží už před několika měsíci zpracoval pověřený tým odborníků z Technické univerzity v německých Drážďanech. Dokument vymezuje posloupnost prací a navazuje na dřívější mezivládní úmluvu z roku 2004, kdy se česká a německá strana dohodly na zprovoznění železničního hraničního přechodu.
„Se zahájením samotných stavebních a dalších prací se počítá v příštím roce. Státní fond dopravní infrastruktury pro zásahy na české straně vyčlení dvacet milionů korun,“ vysvětlil tajemník Hospodářské a sociální rady děčínského regionu Vladimír Špinar. Dodal, že německá strana na plánované investice získá tři miliony eur z evropských dotačních fondů.
Železnice pomůže regionu
Podle stávajícího projektu se první fáze obnovení železničního provozu na obou stranách hranice bude týkat dopravy na trase Dolní Poustevna-Sebnitz. Počítá se tam až s deseti vlakovými spoji denně. Pak by měla následovat vlaková spojení na dalších úsecích, například do Rumburku a zpět. Na úhradě provozu by se podílel i Ústecký kraj. „Budu tento projekt podporovat,“ prohlásil krajský radní Milan Franc.
Cílem je vytvoření jakési páteřní okružní trati, která bude spojovat Šluknovsko s Děčínem přes německé území. „Jde o podstatně rychlejší spojení oproti jízdě vlakem po stávajících českých trasách,“ zdůraznil význam projektu manažer Obecně prospěšné společnosti (OPS) České Švýcarsko Jiří Rak. Právě oživení železnice s plánovaným napojením na ekologické autobusové spoje do vybraných lokalit národního parku je možné považovat za významný přínos pro rozvoj regionu a jeho turistického ruchu.