VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Děčín se hádá kvůli dálnici

DĚČÍN – Místo kolejí a poklidného motoráčku přivaděč k dálnici se stovkami těžkých aut.

6.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

Tak by se mohl podle některých lidí změnit obraz čtvrtí, jež leží poblíž trati z Děčína do Oldřichova u Duchcova. Těžká nákladní auta by rušila lidi žijící nejen kolem trati, ale i ty, kteří bydlí nedaleko dnešního autobusového nádraží v Děčíně Podmoklech. Přivaděč by totiž podle jedné ze zvažovaných variant vedl nedaleko.
Na dva tisíce lidí už proti dálničnímu přivaděči v tomto místě podepsalo petici. Organizují ji tři občanská sdružení, jež speciálně za tímto účelem vznikla. Vůdcem jednoho z nich je bývalý zastupitel Zdeněk Masojídek. „Přivaděč nemůže vést přes obydlená území, i když uznávám, že je potřebný,“ uvedl před časem Masojídek. Kudy by trasu navrhl on, však nedokázal říci. „To ať vymyslí odborníci,“ řekl. Stejně hovoří i další lidé a to i veřejně na jednání zastupitelstva. Jednotlivé varianty, jež ale odborníci předložili, zavrhují.
„Dovedu pochopit obavy lidí z nárůstu počtu nákladních aut, ale přivaděč je pro město důležitý, pro jeho rozvoj,“ řekl děčínský primátor Vladislav Raška. Osobně chce prosazovat variantu, která bude na prvním místě ekonomická a pak ekologická. „Můžeme vymyslet variantu například na nějakých pilotech, která vůbec neponičí přírodu, povede zcela mimo obydlená území, otázkou ale je, kdo nám na ni dá peníze,“ uvedl primátor.
Konečné slovo budou mít zastupitelé. Ti musí rozhodnout o tom, zda vůbec a kterou částí města by měl přivaděč vést. Pak by následovala veřejná projednávání, posuzování vlivu stavby na životní prostředí a další nezbytnosti nutné před zahájením samotné stavby. „Investorem by pak bylo Ředitelství silnic a dálnic, neboť přivaděč by byl silnicí první třídy,“ doplnil Raška.
Názory lidí na výstavbu se různí. Už několik měsíců o ní diskutují na webových stránkách. „Každý je proti, ale aby přinesl nějaký nápad, jak situaci řešit, to ne. Jediné, na co se lidé zmůžou, je blokovat. Připomíná mi to blokování ekoteroristů, kvůli kterým není postavená celá D8. Stejně se postaví, je to otázka času. Bohužel ten čas nás všechny stojí několik miliard,“ píše například pisatel s přezdívkou „duke“.
„Přivaděč přes centrum města po železničním tělese je nereálný, byť je technicky proveditelný. Nereálný z toho důvodu, že soustředit veškerou dopravu přes zmíněnou část centra města nebude v souladu s požadavky na ochranu zdraví občanů,“ tvrdí naopak jeden z anonymů.
Diskutovat můžete i Vy, a to dnes u Tesca od 15 do 17 hodin.

6.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Naši prvňáci. Ilustrační foto

Naši prvňáci: Už ve středu představíme žáčky ze ZŠ Velký Šenov

JAKUB BARAC (vpravo) byl jediným střelcem Varnsdorfu proti Bohemians 1905.

Bojovný výkon na Klokany nestačil

FOTO: Kvůli požáru muselo být evakuováno 30 lidí včetně čtyř malých dětí

Šluknov - V úterý deset minut před sedmou hodinou ranní bylo na tísňovou linku oznámeno, že ve Šluknově, v ulici Císařská, hoří obydlený rodinný dům.

Ochrana osobních údajů stojí vesnice velké peníze

Děčínsko - Obce si nově musí pořizovat pověřence pro ochranu osobních dat.

Děčínská Ollie bojuje na Dakaru jako lvice

Lima - „Mám zatím stále hodně síly. Na druhou stranu je to fakt náročné. Maratonská etapa vzala hodně sil,“ přiznala děčínská Olga Roučková.

Vylovení, odbahnění, vysušení a 4,3 promile v krvi: podívejte se na videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 15. ledna 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>