První půl rok je tragičtější než stejné období roku loňského. „A to přitom máme asi o sedmdesát nehod méně, s menšími škodami a s méně zraněnými, bohužel přibyli mrtví,“ povzdechl si děčínský policejní mluvčí Ladislav Cvik.

Vzpomněl na letošní nejtragičtější nehodu, Ta se stala v únoru na Studánce u Varnsdorfu .

Dva mrtví

„V půl šest ráno se tu střetla dvě osobní auta, při nehodě zemřeli hned dva lidé,“ upřesnil mluvčí Cvik.

Tragicky dopadla i další nehoda, a to v Lesné, tedy nedaleko od Studánky. Tady se při průjezdu zatáčky převrátil kamion na dodávku a její řidič zemřel. Místo patří mezi nebezpečné, zejména horní část kopce Šébr.

„I my místo označujeme za nebezpečné, tedy úsek, kde během roku dojde k deseti až devatenácti nehodám, loni se jich tu stalo přesně devatenáct,“ řekl Cvik.

Letošní půlroční statistiku uzavřela nehoda, jež se stala 30. června téměř v pravé poledne ve Varnsdorfu.

„Řidič vozidla Škoda Forman nepřizpůsobil rychlost jízdy při projetí levotočivé zatáčky, dostal smyk, ve smyku přejel do protisměru kde levou boční stranou narazil do levého boku nákladního vozidla Mercedes. Po střetu přejelo osobní vozidlo Škoda Forman ve smyku zpět do svého jízdního pruhu, následně na vyvýšený pravý chodník, kde narazil pravou stranou vozidla do oplocení zahrady domu. Při dopravní nehodě došlo k těžkému poranění řidiče. Letecky byl sice transportován do traumacentra v Ústí nad Labem, ale při přivezu zemřel,“ řekl Cvik.

Úseky evidují

Policisté nebezpečné a nehodové úseky sledují. Nebezpečných je na Děčínsku šestnáct, nehodové, tedy ty, kde se během roku stane víc jak dvacet nehod, jsou čtyři. „Nejhorší je úsek od Černého Kladna směrem na Nový most, kde se stalo loni celkem čtyřicet devět dopravních nehod,“ upřesnil Cvik. Poznamenal, že silnice v těchto místech je pod náporem velkého počtu osobních i nákladních aut, jež míří směrem na a z dálnici D8. Městu by podle něj odlehčil obchvat, jenž by vedl auta přímo na dálnici, aniž by museli projíždět zabydleným centrem města.

Kolony aut

Nápor aut zaznamenává i Ústecká ulice v Děčíně.

„Je to jedna z nejfrekvento­vanějších komunikací ve městě. Po Ústecké každých čtyřiadvacet hodin projede okolo dvaceti tisíc automobilů. A nejde jen o osobní auta, tamní zástavba značně trpí průjezdem nákladních aut,“ poznamenal vedoucí dopravního inspektorátu okresního ředitelství Policie České republiky v Děčíně Martin Votrubec. I tady na výpadovce za Děčínem loni zemřel člověk. Cyklista, jehož srazilo osobní auto.

I když úředně policisté uvádějí jako nejčastější příčiny nehod nedodržení dostatečné vzdálenosti, nepřiměřenou rychlost a nedání přednosti v jízdě, podle Votrubce je to především neohleduplnost řidičů a také často zbytečný spěch spěch.

„Je to také odraz toho, jak se chováme běžně, doma, na pracovišti, na sportovišti. Dokud tady nebudou lidi k sobě slušní, nemůžeme to čekat ani na silnicích,“ poznamenal Votrubec.

Jak jsme jezdili loni a letos

Leden – červen 2007

celkem nehod – 989 nehod

mrtvých – 5

težce zraněných – 35

lehčce zraněných – 126

škoda – 37.842.000 Kč

nehody pod vlivem alkoholu – 55

Leden – červen 2008

celkem nehod – 912

mrtvých – 8

těžce zraných – 22

lehce zraněných – 124

škoda: – 35.628.000 Kč

nehody pod vlivem alkoholu – 62