To není žádný nový objev, ale víte například, že pocit žízně se dostaví teprve ve chvíli, kdy dehydratace těla přesáhne dvě procenta úbytku vody z těla? To znamená litr vody. Pokud byste nedbali signálů a nedodržovali pitný režim, při odvodnění o deset procent už by vám mohly začít selhávat životně důležité funkce. A to už je dostatečně závažný problém.

Odlehčete stravu

V prvé řadě je potřeba pít dostatek tekutin, dva až tři litry denně. Ledové nápoje však nejsou zrovna nejvhodnější, lepší je například vlažný čaj. Vypusťte těžká, sytá a energeticky náročná jídla a nahraďte je v parných dnech čerstvým ovocem, zeleninou, rybami či drůbežím masem. Noste oblečení z lehkých látek, bavlněné či lněné navíc dobře saje pot. Pokud už máte mírný pocit přehřátí, ochlaďte si zátylek studenou vodou a klidně si namočte nohy do škopku se studenou vodou. To vždycky zabere.

Na pocení bylinky

Pocení sice při parnech nezabráníte, ale můžete je alespoň minimalizovat. Sprcha vlažnou vodou, i vícekrát denně, zchladí vaše tělo a dodá pocit čistoty. Vyvarujte se sprchovým gelům, které vysušují pokožku. Většinou postačí jen sprcha vodou.

Proti pocení pomáhají i bylinkové čaje přímo k tomuto účelu namíchané. Důležité také je omezit kouření, pití kávy a alkoholu. Váš pot nebude tolik čpět.

Kdy se potíme? - Nejméně se samozřejmě potíme v noci, kdy klesá teplota organismu až o půl stupně Celsia.
- Věděli jste, že praváci se potí více v podpaží pravém, leváci oproti tomu v levém?
- Právě v podpaží, i když se to nezdá, vypotíme pouze jednu lžičku potu (asi 0,006 l).
- Hlavní složkou potu je voda, sůl, draslík, minerály a stopové prvky.
- Na těle máme dva až tři miliony potních žláz, které však nejsou rozložené rovnoměrně.
- Potní žlázy rozdělujeme na ekrinní (například na dlaních a čele) a apokrinní (třeba v podpaží a tříslech).