Vytvořte tým, registrujte se, jezděte do práce na kole, zapisujte kilometry, vyhrajte! To jsou základní pravidla celorepublikové soutěže a zároveň třetího ročníku kampaně s názvem Do práce na kole, která brala přihlášky až do 5. května. Jejím lokálním partnerem je v Ústeckém kraji i Ústecký deník, protože jedním z přihlášených měst je právě Ústí nad Labem.

Sbírání zelených kilometrů

Zde soutěží 70 lidí ve 28 týmech, které se rozhodly do konce května soutěžit o pravidelnost dojížďky a sbírat zelené kilometry. V celém Česku tento ročník přilákal téměř čtyři tisíce soutěžících z tisíce firem. K soutěži se registrovali pracovníci bank, IT firem, univerzit, médií, úřadů, továren, nemocnic, dopravců i kulturních institucí z jedenácti českých a moravských měst.

Co lze v soutěži získat?

Vítězové jednotlivých kategorií se mohou těšit na hodnotné odměny věnované sponzory. Hlavními cenami jsou desetidenní zájezd na jachtě pro dvě osoby s možností cyklovyjížděk po ostrovech Dalmácie, a několik městských jízdních kol.

Cílem soutěže je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, zlepšit kondici lidí a oživit ulice.

„Soutěžící mají měsíc na to, aby ukázali, co v nich je," říká manažerka kampaně Do práce na kole Iva Nevečeřalová. „Utkat se mohou v několika kategoriích. Hlavní je přitom soutěž o pravidelnost dojížďky do práce a z práce na bicyklu," dodává.

Ti, kdo to mají na pracoviště dál, mohou soupeřit o celkový počet našlapaných kilometrů. Ostatní mohou projevit kreativitu v zachycení zážitků ze svých cest nebo soutěžit o nejvtipnější hlášku spojenou s unikátní aplikací na Facebooku. Každé z 11 zapojených měst má navíc vlastní soutěže vycházející z místních podmínek. Například v Praze účastníci navrhují největší dopravní absurditu, v Ústí nad Labem probíhá soutěž krásy Cyklomodel(ka).

Kdo bude ústeckým cyklomodelem?

„Tato kategorie předpokládá invenci a kreativního ducha účastníků, kteří mají vytvořit cyklomodel, tedy jakékoliv více či méně vhodné oblečení na kolo v různých podobách i situacích a poslat na via e-mail nebo Facebook výsledek," popisuje princip klání v jedné z množství vypsaných ústeckých kategorií Jan Musil, předseda občanského sdružení Ústím na kole, které je místním organizátorem kampaně v Ústí nad Labem.

Proč se ale Do práce na kole bude jezdit z celého regionu jen v Ústí? „Jako jediní v Ústeckém kraji dokázali lidé z občanského sdružení Ústím na kole oslovit dostatečný počet partnerů, kteří se do kampaně zapojili. Jsou mezi nimi cykloobchody, fitness centra a další. Záštitu nad průběhem celé akce převzalo vedení města Ústí nad Labem," vysvětluje Jan Musil.

Cyklozaměstnavatel roku

Mezi zapojenými firmami a institucemi se bude vybírat nejlepší vnitrofiremní soutěž a Iniciativa Auto*Mat vyhlásí Cyklozaměstnavatele roku. Titul získá firma, která svým zaměstnancům poskytuje nejlepší podmínky pro dojíždění do práce na kole.

Soutěž Do práce na kole probíhá do konce května a zakončí ji společenský večer. V Praze proběhne vyhlášení výsledků ve čtvrtek 6. června.

Více informací naleznete na internetových stránkách www.dopracenakole.net.

Krátce o občanském sdružení Ústím na kole

Občanské sdružení Ústím na kole vzniklo v roce 2012 jako spolek lidí, které spojuje jízda na kole a cyklistická doprava v krajském městě a jeho blízkém okolí.

Vychází z neformální občanské platformy vzniklé roku 2009, jež nastavila své směřování Pěti cyklistickými výzvami pro vedení města Ústí nad Labem, ke kterým se stále hlásí.

www.ustimnakole.cz