„Na místo byli přivoláni hasiči z Děčína a místní jednotka. Když přijeli na místo, hořela přední část Škody Felicia a plameny se prokousávaly předním sklem do kabiny," popsal případ vyšetřovatel hasičů Miroslav Svoboda.

Podle něj hasiči s pomocí vysokotlakého proudu dostali rychle plameny pod kontrolu 
a požár uhasili.

„Plameny se jim podařilo udržet v přední části auta a do kabiny nepronikly. Během požáru nebyl naštěstí nikdo zraněn," dodal Svoboda.

Vyšetřování na místě ukázalo, že příčinou požáru byla technická závada na palivové soustavě. Nejde o nijak ojedinělý případ – podle statistik jde o od začátku letošního roku na Děčínsku již o patnácté hořící auto.

Například letos v lednu začalo auto hořet ve Varnsdorfu přímo v garáži. Místem v tu chvíli procházela pěší hlídka městských policistů, která se společně s majitelem auta pokusila požár uhasit. Snaha o uhašení pomocí vlastních prostředků byla kvůli silnému zakouření garáže marná a proto bylo nutné zavolat hasiče.

Ti po příjezdu na místo garáž otevřeli a pomocí dvou vodních proudů zahájili hašení. Auto museli nakonec 
z garáže vytlačit a dohasit ho venku. Plameny se naštěstí na vybavení garáže nerozšířily.

Pořádnou paseku způsobil před třemi lety ve Šluknově požár staré škodovky.

„Požár se z hořícího auta totiž přenesl na vedlejší částečně zděnou, částečně dřevěnou kůlnu s dvěma dalšími zaparkovanými osobními auty a materiálem," uvedl tehdy mluvčí hasičů Lukáš Marvan.

Pokud jde o nenadálé požáry, riziková jsou především starší auta, což dokazují i zmíněné případy. Auta, která jsou novější, tedy do pěti let, podle Svobody začnou sama hořet spíše výjimečně. Příčinou požáru bývá obvykle závada na elektroinstalaci.