Celková investice do nové haly dosáhla v průběhu tří let 40 milionů korun. Jde o významnou technologickou změnu i zásadní zlepšení pracovního prostředí pro zaměstnance firmy.

"Nová hala slouží pro demontáž nákladních vagónů, tedy oddělení podvozku a dvojkolí od rámu vozu s nástavbou. Díky tomu můžeme opravit každý komponent samostatně. Hala nahradila prostor, ve kterém jsme čistili vozy od šedesátých let minulého století. Celkově jsme investici rozprostřeli do tří let," doplnil Martin Vošta, statutární ředitel RYKO.

Nová hala není jedinou letošní investicí firmy. Vedle investic do technologií a budov plánuje firma také snížit ekologickou stopu. Postupně vymění velkou část původního osvětlení za LED zdroje. Pro zaměstnance také vybuduje nové sociální zázemí. Firma bude také investovat do nové zkušebny brzd nákladních vagónů nebo nových střech budov.

Díky nové hale firma RYKO zvýšila svou kapacitu až o 2 tisíce vagónů ročně. „Chtěli bychom ještě navýšit počet zaměstnanců na zhruba tři sta. Nabíráme především technické pozice a výrobní dělníky. Mezi nimi převažují zámečníci a svářeči,“ uvedl Martin Vošta.

Firma RYKO opravuje nákladní vagóny pro zákazníky ze 13 zemí Evropy. Využívají ji i dva největší soukromí majitelé vozů v Evropě, pro které je klíčovou opravnou v regionu. Vloni dosáhla firma rekordní tržby 317 milionů korun. Oproti roku 2016 to představuje pětiprocentní nárůst. Za posledních pět let firmě vzrostly tržby o třetinu. Děčínská firma RYKO má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Celkově zaměstnává 280 lidí. Opravy železničních vagónů zajišťuje pro největší evropské i světové majitele nákladních vozů.