. Celkem je nyní možné koupit jízdenku přes telefon až na zhruba 60 spojů. Služba se jmenuje TeleTiket. V Ústeckém kraji jezdí vlaky Eurocity přes Děčín a Ústí n. L.. Podle ČD systém telefonického prodeje jízdenek využívají lidé, kteří vlakem cestují na služební cestu – velká část z nich jsou také cizinci. „Jejich počet se zvyšuje zejména v posledních týdnech, kdy po skončení prázdnin zaznamenáváme výrazný nárůst objednávek zejména v angličtině,“ uvedl Aleš Ondrůj z Českých drah. Doposud bylo možné si telefonicky lístky zakoupit pouze na vlaky Pendolino. Službu využívají i lidé cestující na poslední chvíli. Ti většinou nechtějí riskovat vyprodání vlaku. Jak systém funguje? Prvním krokem je zavolat na Kotanktní centrum ČD, volat je možné i ze zahraničí. V hlasové nabídce si člověk zvolí nákup jízdenky, pak může během hovoru s operátorem zadat svůj požadavek na cestu. Operátor mu pak potvrdí čas a místo odjezdu a příjezdu a také mu provede rezervaci. Jízdenku je možné nechat si poslat e–mailem nebo si ji vyzvednout na nádraží. Po odsouhlasení ceny je nutné jízdenku zaplatit platební kartou.