Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se chystá vyhlásit ještě do konce letošního června tendr na její dostavbu. Vítěz výběrového řízení získá zakázku za 10 miliard korun
Dostavba dálnice D8 prospěje podnikatelům v regionu, a to nejen velkým firmám. Na své si přijdou i drobní podnikatelé. „V oblasti, kde se staví dálnice, vždycky rozkvete podnikání,“ říká Marie Nádvorníková, inženýrka chybějícího úseku. „Bude to příležitost i pro malé firmy, které mají třeba jen dvě nákladní auta, pro restaurace a penziony – dělníci přece musí někde jíst a bydlet,“ vypočítává výhody, které stavba přinese.
Desetimiliardová zakázka spadne do kapsy jediné firmě.
„Do výběrového řízení se ale může přihlásit třeba sdružení několika firem,“ upozorňuje Nádvorníková.
Při stavbě úseku D8 mezi Trmicemi a Německem byla stavba rozdělena na šest úseků. O ně se rozdělily firmy Silnice a železnice, Silnice a mosty, Skanska, Metrostav, Stabog, JHP a Firesta.
I tentokrát mají šanci i další firmy, nejen ta vítězná. Vítěz se neobejde bez pomoci subdodavatelů. Proto jí budou pomáhat další podnikatelé z regionu. Vítěz ale bude zodpovídat jak za cenu stavby, tak i za dodržení termínů.
Zatím není jasné, jaké bude mít tendr podmínky. „Půjde o výběrové řízení podle zákona,“ říká pouze mluvčí ŘSD Martina Vápeníková s tím, že cena 10 miliard za zakázku se může snížit.
Chybějící úsek D8 je dlouhý 16,4 kilometru. Povede přes CHKO České středohoří a půjde o impozantní stavbu. Na trase budou tři mosty: Oparno, Dobkovičky a Prackovic plus tunely Radejčín a Vchýnice.
„Nyní žádáme o stavební povolení na most Oparno, tím by se mělo začít,“ uvedla Nádvorníková s tím, že tady by měly začít práce již letos na podzim. ŘSD nemůže požádat o stavební povolení na celý úsek – nemá totiž ještě vykoupené všechny pozemky. Pokud ale vše půjde dobře, první řidiči se po dálnici svezou na podzim roku 2010.