Odpověď: Zákon o ochraně spotřebitele stanoví, že prodávající nebo jím pověřený pracovník by měl rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Nároky, které kupujícímu (spotřebiteli) vznikají z neodstranitelné vady, stanoví § 623 obč. zák. Kupující může zvolit jednu z variant, a to buď uplatnit právo na výměnu věci, nebo odstoupit od smlouvy.
Mgr. Iva Dvořáková