S nástupem jara hlásí cestovní kanceláře až třiceti procentní nárůst prodeje zahraničních zájezdů. Nejlevnějšími zeměmi jsou nyní Bulharsko a Tunisko.
Lidé by si ale při nákupu zájezdů měli dávat pozor na řadu věcí. Jinak je může čekat nepříjemné překvapení, například kvůli navýšení konečné ceny o nejrůznější poplatky.
„Když klient přijde do cestovní kanceláře nebo cestovní agentury a vybírá zájezd, měl by jako první žádat, aby mu ukázali certifikát od pojišťovny o pojištění proti úpadku,“ radí Tomio Okamura z Asociace cestovních kanceláří. „Pokud si klient není jistý pravo〜stí certifikátu, doporučujeme, aby kontaktoval příslušnou pojišťovnu a ověřil si to,“ dodává Okamura.
„Doklad o pojištění dávám klientům přímo ke smlouvám,“ říká Hana Táborská z Cestovní agentury v Děčíně. Podle ní by si ale lidé měli dát pozor i na to, zda jsou k ceně připočítány všechny poplatky, především pak letištní taxy a palivové příplatky. Ty oproti loňsku zdražily ze 490 na 990 korun na osobu. Letištní taxy se pohybují kolem 1590 korun. I ty je nutné přičíst ke konečné ceně zájezdu. Lidem příplatky většinou vadí.
„Přesto je ale zájem o zahraniční dovolené pořád velký,“ tvrdí Táborská s tím, že nejlevněji letos vyjde Bulharsko a Tunisko.
Podle Okamury by si lidé měli nechat do smlouvy zanést třeba i to, že chtějí pokoj s výhledem na moře. „Co je psáno, to je dáno, vyhneme se pak dohadům, že bylo něco slíbeno,“ uvedl Okamura. Táborská tvrdí, že tyto služby ale cestovní kanceláře negarantují a těžko jde předem zajistit, v jakém patře bude klient bydlet. „Pokud si lidé na něco stěžují, pak je to zpoždění odletu,“ tvrdí Táborská.
Pokud lidé nejsou na dovolené s něčím spokojeni, měli by podat reklamaci do 90 dnů po dokončení zájezdu. LUDĚK STÍNIL
Ústecký kraj/ S nástupem jara hlásí cestovní kanceláře až třiceti procentní nárůst prodeje zahraničních zájezdů. Nejlevnějšími zeměmi jsou nyní Bulharsko a Tunisko.
Lidé by si ale při nákupu zájezdů měli dávat pozor na řadu věcí. Jinak je může čekat nepříjemné překvapení, například kvůli navýšení konečné ceny o nejrůznější poplatky.
„Když klient přijde do cestovní kanceláře nebo cestovní agentury a vybírá zájezd, měl by jako první žádat, aby mu ukázali certifikát od pojišťovny o pojištění proti úpadku,“ radí Tomio Okamura z Asociace cestovních kanceláří. „Pokud si klient není jistý pravo〜stí certifikátu, doporučujeme, aby kontaktoval příslušnou pojišťovnu a ověřil si to,“ dodává Okamura.
„Doklad o pojištění dávám klientům přímo ke smlouvám,“ říká Hana Táborská z Cestovní agentury v Děčíně. Podle ní by si ale lidé měli dát pozor i na to, zda jsou k ceně připočítány všechny poplatky, především pak letištní taxy a palivové příplatky. Ty oproti loňsku zdražily ze 490 na 990 korun na osobu. Letištní taxy se pohybují kolem 1590 korun. I ty je nutné přičíst ke konečné ceně zájezdu. Lidem příplatky většinou vadí.
„Přesto je ale zájem o zahraniční dovolené pořád velký,“ tvrdí Táborská s tím, že nejlevněji letos vyjde Bulharsko a Tunisko.
Podle Okamury by si lidé měli nechat do smlouvy zanést třeba i to, že chtějí pokoj s výhledem na moře. „Co je psáno, to je dáno, vyhneme se pak dohadům, že bylo něco slíbeno,“ uvedl Okamura. Táborská tvrdí, že tyto služby ale cestovní kanceláře negarantují a těžko jde předem zajistit, v jakém patře bude klient bydlet. „Pokud si lidé na něco stěžují, pak je to zpoždění odletu,“ tvrdí Táborská.
Pokud lidé nejsou na dovolené s něčím spokojeni, měli by podat reklamaci do 90 dnů po dokončení zájezdu.