Když pak kolega odešel v roce 2001 do důchodu, odkoupila od něj jeho podíl.
„Začátky byly těžké, téměř všechno jsem dělala sama, dnes mám na to lidi, i tak ale stále pracuji deset hodin denně,“ říká.
Pod jejím vedením se firma DC Sped změnila k nepoznání. Zatímco dříve v ní pracovalo 15 lidí, nyní jich je již více než sto. V posledních letech se rozrostl i vozový park, firma má přes padesát kamionů a jezdí po celé Evropě. V roce 1999 přitom začínala se šesti nákladními vozidly.
„Vozíme zboží po celé Evropě, třeba i do Norska, Anglie, Španělska, Rumunska,“ vypočítává Cajthamlová s tím, že měsíčně firma najezdí kolem 700 tisíc kilometrů, což ročně dělá úctyhodných 8,5 milionů kilometrů.
„Přepravujeme i umělecké předměty, třeba do Japonska osm tun porcelánu, balili jsme je pro leteckou přepravu,“ vzpomíná na jednu z těch zajímavých zakázek. DC Sped totiž nejen přepravuje zboží, ale soustředí se i na odbavování, překládání a skladování, prostě na vše, co s přepravou souvisí.
A přestože je firma úspěšná, rozhodně se tady neusíná na vavřínech.
„Budeme přesidlovat do Ústí nad Labem, k dálnici D8,“ popisuje Alena Cajthamlová další plány. Firma tu koupila vlastní objekt, aby nemusela platit za nájem, bude tu mít i možnost parkování pro kamiony a hlavně se díky dálnici napojí lépe na Evropu.
Navíc navyšuje objem dopravy a neustále rozšiřuje vozový park. „Ročně ho nyní budeme rozšiřovat o deset až patnáct aut. Až jich budeme mít přes sto, odejdu do důchodu,“ směje se.
Alena Cajthamlová už totiž myslí na další budoucnost. Ze společnosti s ručením omezeným chce v budoucnu udělat akciovou společnost. Založila dceřinou společnost Colog a 70 procent DC Spedu už nyní vlastní její syn; ona si nechala třicet procent.