„Vím, že budu psát historii. Zároveň se bojím, abych nezklamala,“ přiznala sympatická závodnice s přezdívkou Ollie.

Jaké jsou první pocity po informaci, že pojedete Dakar?

Dozvěděla jsem se to na závodech v Bulharsku. Skoro jsem nebyla schopna odstartovat, měla jsem oči zalité slzami. Tři roky jsem se o to snažila. Je to nepopsatelný pocit, stále mě nedochází, jak veliké to všechno je.

Co tedy rozhodlo o vaší nomanici?

Rozhodla Merzouga Rally. Je to vlastně taková kvalifikace na Dakar. Musela jsem jí jet a musela jsem dosáhnout na určitě umístění. Mezi muži jsem dojela okolo patnáctého místa, mezi ženami to byla druhá příčka. Je to vlastně taková malá simulace na Dakar. Všechno bylo nové. Ale podařilo se.

Budete první českou ženu, která pojede Dakar v kategorii čtyřkolky.

Je to krásný pocit, zároveň budu cítit velký tlak. Budu psát historii, ale bojím se, abych nezklamala. I proto se připravuji na maximum. Pořád jsem jen česká holka (smích). Asi to bude velký tlak, nerada bych zklamala fanoušky a všechny, kteří mě budou věřit.

Hádám, že příprava bude hodně náročná, ne?

To si pište. Nastoupila jsem k nové trenérce Veronice Hložková. Dvakrát týdně makáme na Ještědu. Zaměřujeme se na silovou fyzickou vytrvalost. Je pravda, že potím krev, brečím a nadávám. Už jsem se i pozvracela. Jdeme do maxima. Mám dobrou fyzičku, ale ještě jí musím zlepšit. I dovolenou jsem si naplánovala tak, abych sportovala. Třeba ze švagrem budeme jezdit na kole, aby si tělo zvyklo na celodenní pohyb na čtyřkolce.

Z archivu Olgy Roučkové.

Dakar je také finačně náročný. Kolik bude potřeba peněz?

Budu potřebovat milion a půl. Momentálně mám stabilní partnery a sponzory, bez nich bych to nešlo. Za pár týdnů navíc otevřeme kampaň, kde mě můžou pomoci i fanoušci. Stanou se součástí týmů, já to sama neukočíruji.

Pod jakou hlavičkou budete v Jižní Americe startovat?

Pod hlavičkou Dukly Praha, VoZP, Big Shocku, Mogulu, Yamahy a Procampingu.

Budete nějak měnit svou čtyřkolku?

Určitě. Budeme stavět typ Yamaha Raptor 700 ve spolupráci s Asp Group. Yamaha bude stát na českých tlumičích Protlum, se kterými spolupracují více jak pět let. Vývoj spěl právě ke startu na Dakaru. Celou stavbu budeme konzultovat s Dakar jezdcem Tomášem Kuběnou.

Můžete prozradit, kdo bude ve vašem týmu?

Pojedu s mým dvorním mechanikem Václavem Huclem. Známe se více než šest let. Čtyřkolky mě připravuje parádně, můžu se na něj spolehnout. Pak je také nutný jeden řidič.

Co vás čeká v následujících týdnech a měsících?

Nejprve mě čeká pokračování seriálu Baja v Maďarsku. Aktuálně jsem první v celkovém pořadí mezi muži. Ráda bych to udržela, nebo skončila alespoň na bedně. Pak jedu do Čech, kde se se pojede Last Adventure. Jde o nový seriál, který přinese úplně něco jiného. Následně udělám čtyřkolku a odjíždím do Polska na další podnik Baja závodů.

Dakar startuje více jak za 140 dní. Přesto, jaké jsou vaše cíle?

Hlavním cílem je dojet do cíle. Posouvat se dny a dokončovat jednu etapu za druhou. Co se týče konečného pořadí, nemá cenu něco dopředu vyhlašovat. Budu hlavně sbírat zkušenosti a nasávat atmosféru celého Dakaru. V dalších ročnících už bych se ráda podívala na bednu.

Olga Roučková- narodila se 22. 10. 1984 v Děčíně
- získala bakalářský titul v oboru žurnalistika
- je několikanásobná mistryně ČR v Cross Country, dvojnásobná mistryně Německa a vítězka Intercontinental Rally Afrika 2015