Jeho obnovenou premiérou, nebo chcete–li comebackem, byl první závod Mistrovství České republiky ve sprint rallye – XIII Thermica Rally Lužické hory. Zde startoval se svou Felicií ve třídě A5 do 1400 ccm a letos měl vedle sebe nového spolujezdce Jakuba Nipču z Jablonce nad Nisou. „V Děčíně došli spolujezdci, vždycky jsem to s nimi někam máznul, a tak se asi se mnou bojí. To víte, když se jede na bednu, tak je to buď věnec, nebo kotrmelec,“ smál se Ulbricht.

Sprint rallye je jednodenní soutěž na které se nedá taktizovat a závodníci musí zabrat hned od začátku. Na startu Thermica rally se sešlo 145 posádek včetně historiků, na které čekalo sedm rychlostních zkoušek (RZ). Dvě z nich se jely na území Polska. „Ty se nám moc nelíbili. Takovým říkáme „letiště“, což znamená, že po startu řadíš 1 2 3 4 5 6, držíš motor na maximálních otáčkách a sleduješ co z něj vyletí,“ popsal neoblíbené části soutěží děčínský pilot.

České „erzety“ byly naopak velice technicky náročné jak pro vozy, tak na rozpis a tedy i na spolujezdce – navigátora. „To vše u nás fungovalo na jedničku, ale s mezikusem mezi volantem a sedačkou, tedy mým malým já, to už bylo horší. Svou převelikou snahu jsem odměnil při jednom odbočení na ruční brzdu až do blízkého příkopu. Moc jsme sice neztratili, ale na bednu to nestačilo, ta nám utekla o devět vteřin. Jsem rád, že jsem to ustál bez většího karambolu. To víte, Jakub jel se mnou poprvé, tak jsem si ho musel hýčkat,“ smál se Ulbricht.

Ve skupině A5–1400 dojela děčínsko–jablonecká posádka v konkurenci deseti účastníků na čtvrtém místě. Absolutně to bylo z již zmiňovaných 145 posádek 55. místo.