„Na závod před domácími fanoušky se moc těším. Samozřejmě to vždycky provází nervozita. Most je ale náš domácí okruh, takže se chci představit v co nejlepším světle,“ přeje si evropský šampion z roku 2017, který od sezony 2015 ani jednou nechyběl v celkovém pořadí mezi trojicí nejlepších.

Po prvním dílu ME přišel seriál o další závody v Německu. Tím jste se dočkal nečekaného volna, jak jste ho strávil?
Čekání bylo strašně dlouhý, ale už zase začneme jezdit… Během léta se toho nedalo moc dělat. Nebyly naplánované žádné testy, a tak jsem většinu času strávil na chalupě v Krkonoších. Ráno jsem chodil běhat a přes den jsme s dětmi vyráželi na výlety, takže jsem v kopcích nastřádal spousty kilometrů. A protože dáváme do kupy starou chalupu, pořád jsme něco kutili a vymýšleli. Pohybu jsem měl dostatek, ale v autě jsem bohužel neseděl.

Roudnická stáj Buggyra okouzlila Francii.
Parádní a úspěšná jízda ve Francii: Buggyra slavila v Nogaru double!

Co se vlastně v červenci na Nürburgringu přihodilo?
Už jsem tam v depu seděl v autě, ale na okruh se ani nevyjelo. Přišla zpráva, že všechno končí, a pak už se rychle balilo. Kraj za kopcem patřil k nejpostiženějším místům tragických povodní ve spolkové zemi Porýní-Falc…

Jaké máte od startu v Mostě očekávání?
Ta nejvyšší. Doma je doma a fanoušci mě chtějí vidět co nejvýš. Vždycky se snažím aspoň jeden ze čtyř závodů vyhrát. Předpověď počasí slibuje déšť, a to mi docela vyhovuje. Horší je to ale pro diváky. Snad bude pršet jen tak, aby je to od návštěvy mosteckého závodiště neodradilo.

Buggyra zahájila sezonu na Hungaroringu.
Buggyra vyplenila Hungaroring! Triumf slavily sestry Kolocovy, uspěl i Vršecký

Jaká jsou v mohutném tahači specifika jízdy na vodě?
Říkám, že se jedná o profesorskou práci. Na mokrém asfaltu to opravdu hodně klouže. Oproti některým okruhovým šampionátům máme navíc nevýhodu v tom, že nepřezouváme gumy. Máme jen jeden druh pneumatik, člověk musí jet citovku a víc než jindy vnímat všechno kolem. Když prší, vyloženě mi to nevadí, naopak mám oproti některým soupeřům výhodu.

Jak jsou na tom s mokrým povrchem vaši největší soupeři?
Takový Maďar Norbert Kiss si s kluzkým povrchem umí poradit, Španěl Antonio Albacete ale vodu vyloženě nesnáší a raději ubere plyn. Také Němec Jochen Hahn není z deště úplně nadšený. 

silné deště zasáhly Německo. Kvůli tomu se neuskutečnilo FIA Mistrovství Evropy tahačů.
Odloženo! Tahače se Evropy nedočkaly. Důvod? Povodně v Německu

Letošní ročník je zatím smůlovatý. První podnik se odložil, na Hungaroringu byla kvůli havárii zrušena druhá jízda, o Nürburgringu již byla řeč. Po Mostě musíte do konce sezony zvládnout pět závodních víkendů. Co tomu říkáte?
Budeme startovat každý druhý víkend. Po Mostě přijde Zolder, pak Le Mans, Jarama a na závěr odložené Misano. Snad už nás nic nezastaví. Ani koronavirus nebo přírodní katastrofa.

V této sezoně jedou trucky poprvé na biopalivo. Jaké s ním máte zkušenosti?
Když je chladno, auto se chová úplně stejně a míň kouří, takže jsme ekologičtější. V teplém počasí ale motor trochu zlobil, ale to se už mechanikům podařilo eliminovat. Snad bude všechno klapat.

Představí se i vozy NASCAR a formulové skvosty

Na mosteckém okruhu se v sobotu a v neděli uskuteční další ročník Czech Truck Prix. Největší pozornost fanoušků – před vstupem závodiště se budou muset prokázat negativním testem na koronavirus – bude upřena na Adama Lacka z týmu Buggyra. Po loňské premiéře pojede znovu i mladá Aliyyah Koloc a její kolega z Buggyra Academy Téo Calvet. Na startu se má objevit 17 závodních kolosů. Ve hře je boj o titul, který loni nebyl kvůli pandemii a odjetí malého počtu závodů udělen. Lacko považuje za největší soupeře Norberta Kisse, Jochena Hahna a Antonia Albaceteho, k evropským šampionům přibyl letos i Sasha Lenz, na nějž Čech po prvním dílu seriálu ztrácí osm bodů. Kromě ME tahačů se motorističtí fanoušci mohu na Autodromu Most těšit na další napínavé souboje v evropská sérii NASCAR a MAXX Formula. Dobrou zprávou pro diváky je možnost vstupu do paddocku.