Sbírku vyhlásili odboráři 
v polovině loňského září, na konci ledna byla pak sbírka uzavřena.

„Od dárců se podařilo získat přibližně půl milionu korun. Peníze budou využity například na zakoupení zdravotních pomůcek pro zraněného strojvedoucího," uvedl předseda odborové organizace při ústeckém depu Petr Doležal.

Zraněný strojvedoucí si dlouhé týdny poležel v nemocnici, nyní jej čeká dlouhodobá rehabilitace. Při srážce s kamionem si totiž zranil obě nohy. O jednu z nich lékaři poměrně dlouho bojovali, hrozilo dokonce, že ji bude nutné amputovat. Naštěstí se nohu podařilo zachránit, ale 
i půl roku po děsivé nehodě má strojvedoucí Martin S. problémy s hybností jednoho kotníku a kolena.

Nyní by měl absolvovat rehabilitační pobyt v Jánských Lázních. Po něm by mělo být jasněji, jaká další budoucnost jej čeká u Českých drah. Podle Doležala mu zaměstnavatel nabídl pozici strojmistra, tedy jakéhosi dispečera. Pro výkon povolání strojvedoucího je totiž potřeba splnit určité zdravotní požadavky.

„Pro Martina je představa, že už se nikdy nepodívá do lokomotivy, hodně těžká, on železnicí žije. Ale ještě není třeba se vzdávat všech nadějí, léčba a hlavně rehabilitace bude pokračovat dále. Hodně asi napoví pobyt v Jánských Lázních," dodává Doležal.

K nehodě na Děčínsku došlo na okraji Šluknova pozdě odpoledne v pondělí 7. září. Na přejezd na Rumburské ulici vjel kamion plně naložený štěrkem z nedalekého kamenolomu. Řidič ale nedbal červené, která před přejezdem svítila.

V tu chvíli ale z poměrně prudkého oblouku vyjel motorový vlak jezdící mezi Děčínem, Dolní Poustevnou 
a Rumburkem. Přestože strojvůdce dokázal snížit bleskovou reakcí rychlost vlaku na asi 50 kilometrů v hodině, srážce s kamionem již zabránit nedokázal.

Při nehodě se zranilo dohromady dvanáct lidí, nejvážněji právě strojvedoucí.

Přestože od nehody uplynulo již více než pět měsíců, nikdo za nehodu stále obviněn nebyl.

„Nehodu stále vyšetřujeme, případ prozatím nebyl nijak uzavřen," uvedla policejní mluvčí Petra Trypesová.

Vyšetřování podobných nehod je totiž časově značně náročné. Je potřeba nechat vypracovat řadu odborných posudků, se kterými následně vyšetřovatelé, a případně
i státní zástupce a soud, dále pracují.

V polovině loňských prázdnin zažila česká jinou nehodu, která možná změní pravidla pro trestání neukázněných řidičů nedbajících červeného světla na přejezdech. Ve Studénce pendolino narazilo na přejezdu ve velmi vysoké rychlosti do kamionu, jehož řidič vjel na přejezd když svítila již červená. Na pomoci velmi těžce zraněného strojvedoucího odboráři krátce po nehodě vyhlásili sbírku. Během několika měsíců se podařilo na podporu zraněného strojvůdce Jana Černého, který při srážce s kamionem přišel o nohu, vybrat přibližně 3,7 milionu korun. Také tento strojvedoucí by měl po pětiměsíčním pobytu v nejrůznějších nemocnicích nastoupit rehabilitaci, podle informací z odborářských webových stránek jej čeká rehabilitační pobyt ve vyhlášeném středisku v Kladrubech.