K nehodě došlo krátce před půl osmou večer na silnici ze Sněžníku na Jílové.

„V mírné zatáčce motorkář pravděpodobně nepřizpůsobil rychlost," uvedla policejní mluvčí Pavla Kofrová.

To se mu stalo osudné. Jednatřicetiletý motorkář totiž vyjel ze silnice a vletěl do lesa rostoucího podél silnice.

Jeho zranění byla natolik vážná, že neměl šanci nehodu přežít a přímo na místě zemřel.

"Na místě zasahovala letecká záchranná služba. I přes veškerou snahu lékaře, který pokračoval v resuscitaci zahájené laikem, muž zraněním podlehl," uvedl mluvčí záchranné služby Prokop Voleník.

Letos se jedná podle policejní mluvčí Pavly Kofrové o první oběť mezi motorkáři na Děčínsku. Nehody motorkářů se ale s železnou pravidelností opakují každý rok právě s příchodem jarního a letního počasí. A právě uplynulý víkend patřil mezi ty, kdy počasí na vyjížďky lákalo.

„To je každoročně se opakující situace. Motorkáři to o sobě neradi slyší, ale jsou ve své podstatě věční začátečníci. Po zimě, kdy nejezdí, sednou na motorku a znovu se s ní musí sžít. Zkuste si dva týdny neřídit a budete muset napřed opatrně, abyste si na auto znovu zvykl," hledá jednu z možných příčin častých jarních vážných nehod motorkářů severočeský dopravní expert BESIPu Jan Pechout.

Dalším problémem může být to, že po zimě je na silnicích mnohdy ještě drobný štěrk z posypu, případně jsou jinak znečištěně. Objevují se také nové výtluky, 
o kterých motorkáři nevědí. I když se jedná o trasu, kterou jinak jezdí často.

„Motorkáři jsou první na ráně. V autech máme airbagy a nejrůznější deformační zóny, které nám mohou v případě nehody i zachránit život," dodává Pechout.

Například loni na začátku června došlo k vážné nehodě motorkáře v Modré.

Muž těsně před nehodou ujížděl před policejní hlídkou. Tu nejprve předjel na plné čáře, navíc jel po zadním kole. Hlídka za ním proto vyrazila. Dojela ho v Libouchci u semaforů, kde zapnula maják. Motorkář ale předjel kolonu před semaforem stojících aut a ujížděl dál. Obcí se následně řítil asi stokilometrovou rychlostí.

Zhruba po třech kilometrech vlivem vysoké rychlosti nezvládl řízení, vjel do protisměru, kde se střetl se dvěma projíždějícími auty.