Dostat se z pravobřežní části město přes Velké Březno do Ústí nad Labem bylo minulý týden trochu složitější. Železničáři totiž opravovali přejezd na Starém Městě, objížďka vedla po úzké silničce podél Labe. Na jeho druhém břehu je situace ještě horší. Zavřená Teplická ulice, výpadovka k dálnici. Neprůjezdná je také navazující ulice Čsl. mládeže a tak podjet pod nádražím je možné jen na jednom místě.

Po dobré zkušenosti, kterou město mělo s odborníky z ČVUT při stavbě Vilsnické spojky, je i tentokrát přizvalo k pomoci s řešením složité dopravní situace. A ani tentokrát to nebyla střela mimo. Experti vymysleli přehrazení kruhového objezdu u Lidlu, instalaci dvou světelných přechodů. Ačkoliv se to zdá nelogické, obojí výrazně pomůže plynulosti dopravě. Pro tu jsou největším problémem křížení dopravních proudů, to se podařilo eliminovat. Stejně jako přebíhání frekventované silnice nedaleko kruhového objezdu jednotlivými chodci. Díky semaforu chodí po skupinkách a nemusí tak kvůli nim stavět každé druhé auto. I to totiž přispívá ke tvorbě kolon. K dvaceti tisícům aut, která tudy jezdí podle sčítání dopravy ministerstva dopravy, se totiž přidá dalších šest tisíc, které projedou po ulici Čsl. mládeže.

Jediným opravdu velkým nebezpečím pro dopravu v Děčíně jsou tak přívalové deště. Při těch se totiž pravidelně zatápí podjezd u podmokelské pošty. Pokud by k jeho zatopení došlo, znamenalo by to s největší pravděpodobností úplný kolaps dopravy v Děčíně. To se ale v rámci dopravních opatření vyřešit nedá. Na to musí přijít jiní odborníci. Stavební.