Do Varnsdorfu se po více než dvou letech vrací radary. Ale jen ty mobilní, v rukách strážníků. Úsekové, které jsou pro zklidnění dopravy nejúčinnější, zatím podle vyjádření města nechce policie povolit. Jedním z důvodů mohou být i zkušenosti z radarové kauzy, která stála bývalého starostu křeslo.
Zatím poslední úsekové měření skončilo stíháním tehdejšího starosty i místostarosty kvůli údajně nevýhodnému pronájmu radarů. Správní soud navíc již rozhodl, že měření bylo kvůli provizi pro firmu pronajímající radary nezákonné.
Varnsdorf tehdy měření zrušil, nové vedení města ale téměř od počátku deklarovalo, že se chce ke kontrole rychlosti v nějaké podobě vrátit. I proto, že má vliv na bezpečnost na silnicích ve městě. Po mobilních radarech, které by měly začít fungovat v nejbližších dnech, by radnice ráda oprášila i úsekové měření. Ale v takové podobě, aby na městský úřad opět nemuseli maskovaní policisté a neodváželi si počítače a šanony s dokumenty.
Takové měření Varnsdorfu policie ale zatím povolit nechce. Podle vyjádření současného vedení i kvůli historickým zkušenostem. Přes záležitosti staré více než dva roky se je ale třeba přenést, jde o bezpečnost jak řidičů, tak i chodců. A tedy i lidské životy. Při dobrém nastavení podmínek ze strany radnice i policie se není třeba bát zneužití nebo opakování problémů. Vždyť na Studánce, která se jako místo pro úsekové měření nabízí, není nijak výjimečné, že řidiči jezdí v zastavěné části stokilometrovou rychlostí. Na místě, kde je povolená nanejvýš padesátka.