Uzavření významné dopravní tepny je vždy komplikací. To platí také pro omezení dopravy výpadovky z Děčína na Teplice a dálnici do Německa. Ta se přímo dotýká přibližně deseti tisíc místních a možná až stovek tisíc projíždějících, je totiž významným tranzitním koridorem. Problém není jen samotná rekonstrukce, ale i to, kdy a od koho se o ní lidé dozvědí.

Plánování rozsáhlé opravy silnice zpravidla zabere měsíce, někdy až roky. Je potřeba připravit projektovou dokumentaci, vysoutěžit stavební firmu, získat všechna potřebná razítka na řadu povolení. Teprve poté mohou na silnici vjet frézy a válce.

Na první pohled by se tak mohlo zdát, že je poměrně dost času na to, aby investor, v tomto případě Ředitelství silnic a dálnic, o svém záměru informovalo veřejnost. Jako to dělá například jiná státní organizace starající se o dopravní infrastrukturu, Správa železnic. Ta například již nyní informuje o uzavírce mostu v Prostředním Žlebu, která bude aktuální příští rok.

ŘSD tak mohlo již před měsíci uveřejnit zprávu, že se oprava chystá a v přiměřeném časovém předstihu seznámit veřejnost s jasnými termíny zahájení a dokončení. Místo toho tuto práci za ŘSD udělalo město a média. Ředitelství dokonce ještě ani v den plánovaného zahájení prací nedalo ani malou noticku na sociální sítě. Poznámku v mapě oprav, o které drtivá většina veřejnosti ani neví, za dostatečnou opravdu považovat nelze.

I když je otázka, zda by zveřejnění termínů bylo k něčemu. Ještě v pondělí v poledne totiž na opravě Teplické ulice nikdo nepracoval. Dopravní omezení přitom bylo avizované právě od pondělí 9. srpna.