Nekonečný příběh Kozí dráhy píše další pokračování. Kraj se rozhodl objednat dopravu mezi Děčínem a Telnicí, nyní doufá, že by první vlak po šesti letech po trati mohl projet v říjnu při oslavách 150 let existence trati.

Objednávka od kraje ale spouští obrovské byrokratické kolečko. Správa železnic musí požádat ministerskou centrální komisi, aby schválila investici potřebnou ke spuštění provozu. Tu SŽ odhadla jen na úsek mezi Děčínem a Telnicí na Ústecku na padesát milionů korun. Stejnou částku přitom komise ministerstva dopravy už zamítla. Příliš vysoká se zdá také kraji, který správce železniční infrastruktury požádal, aby ji znovu přepočítal.

Dění nebo spíš nedění kolem Kozí dráhy tak může naplňovat pouze fanoušky nekonečných seriálů, které svou délkou i častou bezobsažností připomíná. Milovníci vlaků nebo cyklistiky z podobného dění nedění rozhodně radost nemají. Bez ohledu na to, kteří z nich se na konci budou radovat více. Zatím to vypadá, že radost nebude mít ani jedna z těchto skupin, ale spíš ekologové, protože příroda si trať vezme zpátky.