Děčínská městská autobusová doprava se potýká s propadem cestujících, zdrcující byl především loňský covidový rok. Radnice se rozhodla bojovat s ekonomickým propadem, který ale cestující do autobusů zpátky nevrátí.
Drtivá většina obcí musí po covidové krizi hledat úspory, Děčín není výjimkou. Jednou z oblastí, kde je možné ušetřit, je veřejná doprava. Ta loni zaznamenala kvůli proticovidovým opatřením brutální propad. Jen děčínský dopravní podnik loni vybral na jízdném o deset milionů korun, tedy o třetinu méně než o rok dříve.
Radnice proto nechala seškrtat jízdní řády, celoročně přešla na řidší prázdninový provoz. Minulý týden pak zastupitelé, pod pohrůžkou krácení kompenzací víceméně donuceni krajem, zvýšili ceny jednotlivých jízdenek až o dvacet procent. Město si od toho slibuje vyšší příjmy do pokladny dopravního podniku, což by mělo znamenat menší náklady pro obecní pokladnu.
V konečném důsledku jsou takové kroky pro obyvatele města nevýhodné. Radnice sice ušetří nějakou tu korunu, ale spolehlivě nažene část cestujících do aut.
Přitom přeplněné ulice mohou být pro města mnohem větší pohromou než pár ušetřených milionů. Že tomu tak je, se Děčín pravidelně přesvědčuje v posledních letech při uzavírkách silnic ve městě. Naposledy od pondělí, kdy je kvůli rekonstrukci vodovodu a kanalizace uzavřeno Labské nábřeží a po městě se tvoří kolony, ve kterých řidiči tráví dlouhé desítky minut. Půlkilometrová kolona, kde v každém autě sedí jeden člověk, přitom vydá za jeden autobus. Osmnáct metrů dlouhý.