On to už není ani tak telefon, jako multifukční počítačová centrála, která umí spoustu věcí. Telefonování jako by bylo už jen okrajovou činností, vedle všech těch sociálních sítí, zpravodajských serverů, zábavných streamovacích stránek a tak dále. Trochu ale ve mně cukne, když se mi při návštěvě jednoho nejmenovaného nákupního centra v Liberci (NISA) pojednou mobilní telefon zatřepe, cinkne a na displeji se objeví sdělení. Něco v tom smyslu: A že mě vítají v Nise, a jsou rádi za mé moudré rozhodnutí jít nakupovat právě tam. No, a když už tam tedy jsem, tak se klidně mohu zastavit na prodejně firmy (nebudu jmenovat) třeba "XY" a oni udělají všechno proto, aby uspokojili má veškerá přání. Tahle služba, tento servis zákazníkovi mi přijde milý a laskavý, ale také trochu strašidelný. Kdo všechno podle signálu mého mobilu v každou chvíli ví, kde přesně jsem? A je to tak v pořádku? Nevím…