Asi to tedy s tou stávkou bylo tak, jak jsem minulý týden psal. A to totiž, že tůdlencten a támdlentenc dostali nějak přidáno, takže se do stávky raději nepřipojili, aby si nepohoršili. Obávám se, že to něco, co dostali řidiči přidáno (v některém z krajů více, v jiném méně) jsou finance tak nějak zpráskané na poslední chvíli, a především (jak se teď moderně říká) nesystémově.

Tím se snažím naznačit, že na pár měsíců, a ne úplně podle představ na stávku připravených řidičů, to teď bude fungovat. Nějaké peníze, tak říkajíc na zaplácnutí těch největších stížností, se našly a chvilku to i budou. Dokud se ale nezmění systém, podle kterého si kraje vybírají dodavatele autobusových služeb, kdy zakázky vyhrávají nejnižší nabídky (do nichž se jaksi „nevejdou" vyšší platy řidičů), potud problém potrvá.

A to už vůbec nemluvím o tom, že tu také máme (ubývající) železniční spoje. I na ně to jednou přijde…

Martin Schulz, Doubice